تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۱۶۳۳۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکلات کارآفرینی از دیدگاه رئیس هیات مدیره آهن آنلاین

می متالز - رئیس هیات مدیره شرکت آهن آنلاین در جریان برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس به بیان مهمترین موانع و مشکلات کارآفرینی در کشور پرداخت.
مشکلات کارآفرینی از دیدگاه رئیس هیات مدیره آهن آنلاین

به گزارش می متالز، “بهنام کیامرزی” امروز دوشنبه در جریان این کنفرانس بین المللی که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: مطابق منحنی نرمال فقط ۲.۵ درصد مردم می توانند به نوآوری بپردازند که البته الزاماً همه آنها نوآور نیستند.

وی بیان داشت: نوآوری و کارآفرینی همایش و کنفرانس نیاز ندارد، بلکه همین قدر که منافع اقتصادی را در راستای منافع دولت و مردم قرار دهیم نوآوری ایجاد می‌شود و باید فقط شرایط آن را مهیا کرد.

کیامرزی ادامه داد: از ۲.۵ درصد نوآور یاد شده، تا همین لحظه تعدادی از آنها از ایران خارج شده‌اند و تعدادی دیگر نیز به فکر مهاجرت هستند، از سال گذشته تا امروز تمایل دانشجویان ایرانی برای رفتن به خارج از کشور از ۳۰ به ۶۷ درصد افزایش یافته است، با این حال در همین شرایط نیز عده‌ای به هردلیل پای کار ایستاده اند.

وی تصریح کرد: کارآفرینان با یکسری مشکلات مواجه هستند که نخستین آنها نبود نیروی کار متخصص است.

رئیس هیات مدیره شرکت آهن آنلاین ادامه داد: در بهترین حالت، نیروی کار ایرانی از آموزش های آکادمیک برخوردار است و باید بتوانیم در راستای کارآفرینی خودمان به پرورش نیروها بپردازیم، به طوری که امروز آهن آنلاین دانشگاه خود را راه‌اندازی کرده تا یکسری مطالب و موضوعات بدیهی را به دانشجویان آموزش دهد.

وی، مشکل دوم را نبود زیرساخت‌های مناسب کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه برشمرد و افزود: نبود اعتماد به فضای آنلاین از دیگر مشکلات است، به طوری که در سال‌های اولیه راه‌اندازی آهن آنلاین زجر زیادی متحمل شدیم تا مشتریان برای واریز پول به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند.

کیامرزی بیان داشت: امروز مالیات شریک ۲.۵ درصدی ما است و برای شرکت هایی همچون ما که به دنبال شفافیت در فعالیت ها هستند، منطقی تر شدن سیستم فعالیت ها از سوی سازمان امور مالیاتی بسیارخوب است.

وی، وجود مدیران نالایق را دیگر مشکل کارآفرینی در کشور برشمرد و گفت: افرادی اشتباهی در سیستم حضور دارند که فعالیت ها را بایکوت می کنند، با این وجود ما کارآفرینانان همچنان ایستاده ایم و می جنگیم .

رئیس هیات مدیره شرکت آهن آنلاین در پایان ابراز امیدواری کرد که همگان در جامعه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی واقعی بازگردند.

هفتمین دوره این کنفرانس با رعایت پروتکل های بهداشتی با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها در حال برگزاری است.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاه جانبی نیز پیش بینی شده است.

ایمیدرو، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان‌، فولاد خراسان، صبانور، فولاد هرمزگان، انجمن تولیدکنندگان فولاد، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، اپال پارسیان سنگان، آهن آنلاین، غدیر نی‌ریز، ذوب آهن، اپال کانی پارس و پارس فولاد سبزوار، اسپانسرهای این همایش بین المللی هستند.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده