تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۶۳۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گمرک مرزی؛

تخلیه و بارگیری روزانه هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در دوغارون

می متالز - هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت روزانه در گمرک مرزی دوغارون تخلیه و بارگیری می‌شود.
تخلیه و بارگیری روزانه هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در دوغارون

تخلیه و بارگیری روزانه هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در گمرک مرزی دوغارون

به گزارش می متالز، مدیرکل گمرک دوغارون گفت: باتوجه به حجم بالای صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان از این گمرک رسمی، هم اکنون روزانه هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در این کانون اقتصادی تخلیه و بارگیری می‌شوند.

محمد کوه‌گرد افزود: همچنین هم اکنون روزانه هزار دستگاه کامیون حامل انواع بار صادراتی، ترانزیتی و وارداتی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می‌شود.

وی گفت: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به افغانستان انواع مصالح ساختمانی و فرآورده‌های نفتی است و انواع دانه‌های روغنی و سنگ‌های ساختمانی مهمترین اقلام وارداتی از سمت افغانستان به گمرک دوغارون را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: ۹۰ درصد کالا‌های صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل و در مجموع یک سوم کالا‌های مورد نیاز بازار‌های کشور همسایه از طریق این گمرک تامین می‌شود.

کوه‌گرد افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعال است که ۱۰۰ درصد فعالیت گمرکی در این مرز دوغارون از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌شود.

وی افزود: با هدف رصد دقیق کالا‌های وارداتی از افغانستان ۱۰۰ درصد اقلام وارد شده به مقصد ایران از طریق گمرک دوغارون با دستگاه ایکس ری کنترل می‌شود.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که همه ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالا‌های تجار افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشور‌های حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشور‌ها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

عناوین برگزیده