تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۰:۲۳
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مهندس نعمت زاده :

بیش از 23 هزارو 500 واحداز تسهیلات طرح رونق تولید دریافت کردند

می متالز - وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: در طرح رونق تولید با مشارکت دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها ، به بیش از 23 هزارو 500 واحد تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت شده است.
بیش از 23 هزارو 500 واحداز تسهیلات طرح رونق تولید دریافت کردند

« مهندس محمدرضا نعمت زاده » در حاشیه مراسم رسمی امضا قرارداد سرمایه گذاری معادن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این میزان بیش از 10 هزار واحد صنعتی بوده که البته پیش بینی ما 7 هزارو 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط بوده و بیش از 12 هزار واحد به وزارت جهاد کشاورزی تعلق داشت گفت:  حدود سه چهارم این منابع به سمت صنعت و تولید سوق داده شده است و یک چهارم مابقی آن به بخش کشاورزی که به مراتب نیاز مالی کمتری نسبت به بخش صنعت داشت، تعلق گرفته است.
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه واحدهای گیرنده تسهیلات بطور مرتب نظارت و بازرسی می شود، گفت: در انجام این بازرسی ها مشاهده شد که بطور متوسط پس از وصول تسهیلات افزایش اشتغال و تولید مشهود بوده است و اگر این اقدام نمی شد آن دسته از واحدهایی که تولید موقت و یا مختصر داشتند بطور کامل متوقف می شدند.
وی در توضیح این مطلب افزود البته در این میان یکسری از واحدهایی بودند که بطور کامل تعطیل بوده که خوشبختانه مجددا راه اندازی شده اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه 95 درصد طرح های مهم ملی به اتمام رسیده است، افزود: برخی از این طرح ها بطور رسمی افتتاح شده و برخی دیگر در شرف بهره برداری رسمی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صادرات 11 ماهه امسال از لحاظ ارزش پایین تر از پیش بینی ها بوده ولی از لحاظ مقدار بیشتر هم شده است و دلیل آن این است که کالا صادر شده ولی با افت قیمت های چهانی مواحه بوده است.
مهندس نعمت زاده در خصوص دامپینگ فولاد ایران گفت: این موضوع جدیدی نیست و اساساً به ایران ربطی ندارد بلکه ادعایی است که چند کشور اتحادیه اروپا یکسال قبل مطرح کرده اند که ایران و چند کشور دیگر قیمت های جهانی را رعایت نکرده و کمتر از حد آن می فروشند .
وی در توضیح مطلب افزود: بخش خصوصی همواره علاقمند به فروش بیشتر است و در صورتی که موضوع دادگاه مطرح شود بنده بطور جد دفاعیات لازم را همانطور که در بحث پتروشیمی کردم در اینجا هم خواهم کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: البته در مورد سیمان نیز ادعا شد که ایران قیمت سیمان را پایین تر از نرخ معمول می فروشد و این موضوع بدلیل کاهش قیمت سوخت در جهان و افت قیمت های جهانی بوده و ربطی به ایران ندارد. 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده