تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۵۰۳
کد خبر: ۱۷۵۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سیمان هرمزگان بیش از ظرفیت اسمی کارخانه در سال گذشته

می متالز - مدیر کارخانه سیمان هرمزگان از تولید بیش از ظرفیت اسمی کارخانه در سال گذشته خبر داد.
تولید سیمان هرمزگان بیش از ظرفیت اسمی کارخانه در سال گذشته

به گزارش می متالز، به گفته وی، این جاده اختصاصی برای پیاده روی و دوچرخه سواری برای عموم مردم در نظر گرفته شده است. حسینی افزود: این جاده مسافت بین شهر خمیر و کارخانه سیمان هرمزگان در حال احداث است که دو طرف آن درختکاری شده و مسیر آن بصورت سنگ فرش یا آسفالت در خواهد آمد.

وی، طول این مسیر را چهار کیلومتر عنوان کرد و گفت: کاشت دو هزار اصله درخت نیز در این مسیر آغاز شده که مسیر مناسب و زیبایی را بوجود خواهد آورد.
اولویت استخدام با نیروهای بومی شهرستان خمیر است.

در ادامه این نشست همچنین منصور اکبری مدیر امور اداری و منابع انسانی کارخانه سیمان هرمزگان به اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: حدود ۸۵۰ نفر بصورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه سیاست کارخانه بر جذب نیروهای محلی است، افزود: بالای ۹۵ درصد نیروهای بخش عمومی از شهرستان خمیر جذب کارخانه شده اند و در استخدامی پیش رو نیز همین رویه در پیش گرفته می شود.

به گفته اکبری، کارخانه سیمان هرمزگان در جذب نیروهای تخصصی خود اولویت را به نیروهای متخصص همین شهرستان داده و در صورتی که نیروهای مورد نیاز تخصصی در شهرستان وجود نداشته باشد از بومیان استان هرمزگان جذب خواهند شد. مدیر امور اداری و منابع انسانی کارخانه سیمان هرمزگان خاطرنشان کرد، جذب نیروهای بومی هزینه کمتری به کارخانه تحمیل خواهد کرد بر همین اساس با سیاست جذب نیروهای بومی علاوه بر اینکه خود بومیان از این فرصت بهره مند می شوند هزینه کارخانه نیز تقلیل پیدا می کند.

 

حضور پررنگ کارخانه سیمان در حوزه مسئولیت های اجتماعی

در ادامه این نشست زاید ملایی مدیر پشتیبانی کارخانه سیمان هرمزگان به برخی از اقدامات انجام شده از سوی کارخانه پرداخت و گفت: خوشبختانه سیمان هرمزگان در حوزه مشارکت و مسئولیت های اجتماعی گام های موثری برداشته است که نمود عینی آن در شهرستان خمیر شاهد هستیم.

وی افزود: کارخانه سیمان هرمزگان در حوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی علاوه بر لشتغان و شهر خمیر به دیگر روستاها از جمله کهورستان و روستاهای پشتکوه نیز ورود کرده و فعالیت هایی در دست اقدام دارد.

به گفته وی، تا پیش از این نگاه مردم به کارخانه سیمان به عنوان یک صنعت مزاحم بود اما با سیاست جدید که از سوی مدیرعامل کارخانه اتخاذ شده نگاه مردم نیز تغییر کرده است.

وی همچنین با اشاره به احداث باند دوم جاده خمیر به سمت لشتغان و کارخانه سیمان گفت: هزینه تکمیل این باند را کارخانه سیمان هرمزگان متقبل شد.

در حوزه فعالیت های اجتماعی و ورزشی نیز کارخانه سیمان هرمزگان حضور پررنگی داشته و از رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی حمایت های لازم صورت گرفته است.
به گفته وی، در حوزه ورزشی امسال بودجه اختصاصی از ۲۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که امیدواریم بتوانیم در این حوزه به بخش ورزش شهرستان کمک لازم را کرده باشیم.

در این مراسم همچنین از خبرنگاران حوزه سیمان در شهرستان خمیر و مرکز استان تجلیل و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

عناوین برگزیده