تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۱۷۹۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظهور غول گندله سازی در جنوب کشور

می متالز - با راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه گندله‌سازی مادکوش، صنعت فولاد کشور شاهد تحولی چشمگیر در این عرصه خواهد بود.
ظهور غول گندله سازی در جنوب کشور

به گزارش می متالز، این موضوع از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که این تحول ساختاری توسط بخش خصوصی واقعی صورت می‌گیرد. کارخانه‌ای با بهره‌مندی از بهترین تجهیزات روز و مدرن اروپا که نمونه آن را کمتر می‌توان در دیگر بخش‌ها مشاهده کرد.

ساختار و طراحی این کارخانه 2/5 میلیون تنی گندله به گونهای است که قادر است بین 2/5 میلیون الی 3/4 میلیون تن گندله را (بسته به کیفیت کنسانتره ورودی) به آسانی در فاز اول تولید کند.

گرچه فاز دوم نیز دو و نیم میلیون تنی پیش‌بینی شده که هم‌اینک با 25 درصد پیشرفت رو‌به‌‎رو است، اما این مجموعه با اجرای فاز دو و سه نهایتا قادر خواهد بود 10 میلیون تن گندله تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی قرار دهد.

این اتفاق مهم در مقطعی رخ می‌دهد که صنعت فولاد کشور بیش از پیش به احداث و توسعه چنین واحدهایی نیاز دارد.

امروز با ساخت فاز یک کارخانه گندله‌سازی مادکوش در مجاورت آب‌های آزاد، ایران رتبه سوم در بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را پس از عمان و بحرین به خود اختصاص می‌دهد که پس از راه‌اندازی فاز دوم و با تولید مجموع پنج‌میلیون تن در سال، مادکوش به رتبه دوم و جلوتر از شرکت فولاد بحرین که قبلا بنام GIIC شناخته می‌شد، قرار می‌گیرد و جالب‌تر آنکه مدیرعامل شرکت مادکوش معتقد است، قرار گرفتن در رتبه سوم با تولید 2/5 تن گندله در جنوب کشور برای ما رتبه جالبی نیست و ما باید با اجرای طرح‌های توسعه و رسیدن به ظرفیت 10 میلیون تنی، رتبه نخست را به خود اختصاص بدهیم.

در منطقه منا، سه گندله‌ساز در کشورهای عمان، بحرین و هم‌چنین مادکوش در ایران وجود دارند (عمان با تولید 9/2 میلیون تن رتبه اول، بحرین با 3/5 میلیون رتبه دوم و مادکوش با 2/5 میلیون تن رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند) که ما معتقدیم با برنامه‌ریزی و حمایت دولت باید با تولید 5 میلیون تن طی دو فاز، رتبه دوم و سپس و با تولید 10 میلیون تن طی سه فاز، رتبه اول نصیب ایران و شرکت مادکوش شود.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده