تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۹۸۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحقق سود 3000 ریالی سیمان بهبهان در گرو رفع موانع صادراتی

می متالز - شرکت سیمان بهبهان از کارخانجات قدیمی سیمان می باشد که در سال 1378 از سیمان فارس و خوزستان مستقل شد و با سرمایه 55 میلیارد ریال هم اکنون در حال فعالیت می باشد.
تحقق سود 3000 ریالی سیمان بهبهان در گرو رفع موانع صادراتی

به گزارش می متالز، عمده فروش شرکت، سیمان و کلینکر است که هم به صورت داخلی و هم به صورت صادراتی به فروش می رسد. این شرکت با توجه به ظرفیت های تولید و فروش حدود 5 درصد از بازار صادراتی سیمان و کلینکر کشور را تحت اختیار دارد. همچنین باید توجه داشت که سهم محصولات صادراتی از فروش کل شرکت حدود 41 درصد میباشد لذا تغییرات نرخ ارز و نرخ های زنجیره سیمان می تواند تاثیرات زیادی بر درآمد و سودآوری شرکت داشته باشد. در بخش فروش داخل نیز دو محصول سیمان تیپ 5 و تیپ 2 به ترتیب سهم 41 درصد و 16 درصد از فروش کل را در شش ماه نخست به خود اختصاص داده است.
در گزارش حال حاضر شرکت در شهریور ماه توانسته است با افزایش نرخ های فروش، 20 درصد از درآمد شش ماهه نخست را محقق نماید که نشان دهنده بهبود وضعیت فروش نسبت به ماه های قبل است. طبق اعلام وزیر صنعت، افزایش نرخ فروش سیمانی ها تا سقف 12 درصد مربوط دو سال 96 و 97 بوده است که افزایش نرخ های 8 درصدی شرکت نیز متاثر از همین مجوز می باشد. اخیرا طی ابلاغیه بانک مرکزی بابت بازگرداندن ارز های صادراتی به چرخه اقتصاد، انجمن سیمان با نگارش بیانیه ای اعلام داشت که درصورت ادامه شرایط ابلاغیه عملا شرکت های صادراتی مخصوصا سیمانی ها برای صادرات خود دچار مشکل با کشور های همسایه خواهند شد. طی این بیانیه درخواست شده است تا اعمال ابلاغیه مذکور به دو ماه بعد موکول شود. این ابلاغیه از این جهت مورد توجه است که صادرات سیمان بهبهان به عراق می تواند متاثر از این قانون قرار بگیرد.
باید توجه داشت که شرکت در شهریور ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه سال گذشته با 100 درصد رشد درآمدی مواجه بوده است و از طرف دیگر در دوره شش ماهه سال جاری نسبت به سال نود و شش با 42 درصد رشد درآمدی، حدود 57 میلیارد تومان را محقق نموده است، لذا با درنظر گرفتن افزایش احجام و نرخ های فروش شرکت نسبت به دوره شش ماهه سال قبل و کل سال 96 و همچنین افزایش چمشگیر فروش صادراتی، انتظار می رود شرکت نسبت به سال قبل بیش از 3000 ریال به ازای هر سهم سود دهد

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده