تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۰۰۱۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی مشکلات بهره برداران معدن در شهرستان قدس

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان قدس با اشاره بر تلاش، تعهد، سخت کوشی بهره برداران معادن گفت: به منظور تحقق اهداف و سیاست‌های دولت در راستای تولید فرآورده‌های معدنی و ایجاد اشتغال برای افراد بومی نهایت تعامل در چارچوب قانون را با معدن داران خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قدس به ریاست فرماندار با حضور دادستان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، رئیس اداره امور معاون سازمان صمت استان تهران، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران، رئیس اداره صمت شهرستان و جمعی از تولیدکنندگان در دفتر انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران برگزار شد.

فرماندار شهرستان قدس در این جلسه با تاکید بر ساماندهی بستر و حریم رودخانه کرج گفت: طرح‌های مطالعاتی برای ساماندهی بستر و حریم رودخانه کرج با رعایت مصوبات در خصوص نحوه واگذاری محدوده ها‌ی حریم و بستر این رودخانه و همچنین رفع مشکلات چاه‌های آب معادن را در دستور کار قرار دادیم.

واثقی با اشاره بر ایجاد محیطی برای خدمت رسانی به بهره برداران و پرسنل واحد‌های معدنی اظهار کرد: در نظر داریم با ایجاد کافه معدن بتوانیم باب آشنایی مراجعه کنندگان به منطقه را با فعالیت‌های معدنی فراهم کنیم.

فرماندار قدس با تاکید بر حفاظت از حریم معادن گفت: یکی از برنامه‌های ما حصار و دیوار کشی معادن است تا بتوان ضمن حفاظت و ایجاد ایمنی از حریم معادن به زیبا سازی محیط توجه کنیم.

در ادامه لیلا واثقی ایجاد یک دوربرگردان در مسیر جاده چیتگر را حائز اهمیت دانست و افزود: در حال حاضر خودرو‌ها برای تغییر مسیر مسافت زیادی را باید طی کنند و ایجاد یک دوربرگردان به منظور سهولت دسترسی مسیر تردد خودرو‌ها و افزایش امنیت جاده‌ها در دست اقدام می‌باشد.

همچنین فرماندار در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و به منظور توانمندسازی واحد‌های تولیدی اظهار داشت: مبلغ پایه حقوق دولتی با ارزیابی قیمت‌ها و بر اساس نقشه برداری اعلام و مجوز تقسیط برای رفاه و حمایت از واحد‌های بدهکار صادر شد.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده