تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۸۱۹
کد خبر: ۲۰۰۲۷۶
سرویس خبر : زمین شناسی

دوره آموزش جامع سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)

‌می‌متالز - انجمن علمی دانشجویی جنگلداری و اقتصاد جنگل دانشگاه تهران، دوره آموزش جامع سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) را برگزار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) یک نرم افزار کاربردی است که به عنوان نرم افزار پایه در رشته مهندسی آب و محیط زیست برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی می‌باشد و جهت کار همزمان با داده‌هایی که وابستگی مکانی (جغرافیایی) و توصیفی دارند، طراحی شده است.
حجم زیاد داده و کاربرد‌های روزافزون آن‌ها در نظام‌های مختلف مرتب با زمین نظیر منابع طبیعی، محیط زیست، خاک و زمین‌شناسی و … از یک سو و ماهیت پویایی و تغییرپذیری آن‌ها در بعضی از نظام‌ها از جمله منابع طبیعی و محیط زیست از سویی دیگر، ضرورت استفاده از ابزار‌های کمکی الکترونیکی و روش‌های نوین را مطرح ساخته اند.
تکامل بسیار سریع فناوری تکنولوژی در بخش‌های سخت و نرم افزاری آن در دهه‌های اخیر ابتدا امکانات و تسهیلات فنی بسیار زیادی در رابطه با پردازش هندسی و گرافیکی داده‌های مرتبط با زمین و همچنین سازماندهی، مدیریت و بکارگیری اطلاعات موضوعی را به طور مجزا از فراهم ساخت.
تشخیص ضرورت در اختیار داشتن و بکارگیری تسهیلات فوق به طور یکپارچه در رابطه با داده‌های زمینی، منجر به طراحی و ایجاد سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی شده است.
سیستم اطلاعات جغرافیایی قادر است داده‌های مربوط به موقعیت مکانی پدیده‌ها را به همراه اطلاعات توصیفی آن‌ها به طور یکپارچه نگهداری و به طور همزمان جهت طراحی، برنامه ریزی و حل مشکلات مورد استفاده قرار دهد.
این دوره با تدریس مهندس رضا فرهودی، روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۹- ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۱:۴۵، به صورت مجازی برگزار می‌شود.
علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره تماس ۰۹۲۲-۷۹۶-۲۷۸۰ در Whatsapp تماس برقرار کنند.

دوره آموزش جامع سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی

عناوین برگزیده