تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۰۰۶۴۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خبر داد:

رفع مشکلات مالی تقاطع غیرهمسطح لاهیجان/ کارخانه سیمان دیلمان تعامل داشته باشد

‌می‌متالز - فرخی میکال از حل مشکلات مالی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان با پیگیری‌های فراوان خبر داد و گفت: امیدواریم با تخصیص بودجه و مشارکت سایر دستگاه‌ها این پروژه با سرعت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش می‌متالز، «رسول فرخی میکال» در مورد اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان مطالبی بیان داشت: روند اجرای این پروژه از مهرماه سال ۹۴ شروع شد و در سه سال به جهت مشکلاتی که به وجود آمد تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس از عقد قرارداد با شرکت گیل پوشش سفیدرود در تیرماه سال ۹۸ برای ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان سخن گفت و تصریح کرد: پس از کسب اعتماد مردم و ورودم به خانه ملت با جدیت پیگیر حل مشکلات این پروژه بوده‌ام و رایزنی‌های زیادی را با وزارتخانه مرتبط انجام دادم.
وی با بیان اینکه در خرداد ماه امسال برای بازدید از پروژه میدان گیل و سایر پروژه‌ها از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دعوت به عمل آمد اذعان کرد: با حضور معاون رئیس‌جمهور مسائل و مشکلات پیش‌روی این پروژه را مطرح کردیم و ایشان هم قول دادند که با ما همکاری و مشکلات مالی طرح را حل کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پنج میلیارد تومان برای انجام مراحل ارزیابی به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان اختصاص داد افزود: برای این پروژه هیچگونه ارزیابی انجام نشده بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزایش قیمت مصالح را از دیگر مشکلاتی که برای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان به دلیل‌عدم ارزیابی به وجود آمد، اعلام کرد و افزود: پیمانکار با توجه به قرارداد اولیه‌ای که داشت با این وضعیت فعلی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها متضرر شد.

فرخی میکال با بیان اینکه وی برای حل و فصل این موضوعات چندین نوبت با وزیر راه و شهرسازی جلسه برگزار کرده است اظهار داشت: به جهت‌عدم اجرای به موقع این پروژه و طولانی شدن روند ساخت آن مشکلات زیادی برای مردم جهت تردد به وجود آمده است و مردم خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه پس از رایزنی‌های فراوان، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۲ میلیارد تومان به شکل اسناد خزانه به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان اختصاص داد گفت: مسوولان وزارت راه و شهرسازی را متقاعد کردیم که آن‌ها باعث متضرر شدن پیمانکار شده‌اند، زیرا اگر ارزیابی از ابتدا به درستی اجرا و فضای پروژه آماده می‌شد پیمانکار هم کار خود را انجام می‌داد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر اینکه جهت حل و فصل مشکلات ارزیابی این پروژه هم اقدامات خوبی شکل گرفته است یادآور شد: در حال حاضر ارزیابی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان به میزان ۹۰ درصد انجام شده است و از همین‌جا از شرکت توزیع برق هم می‌خواهم که نسبت به جابه‌جا کردن سریع‌تر تأسیسات و تیر‌های برق اقدام کند.

فرخی میکال افتتاح پل غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان را تا پایان دولت بعید دانست و اضافه کرد: با اتمام مراحل ارزیابی، مشارکت شرکت برق و با تخصیص بودجه لازم امیدواریم که روند ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با پیگیری‌های مستمری که انجام شد مشکلات مالی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان حل و اعتبارات ارزیابی آن هم واریز شده است افزود: کاهش مشکلات مردم جهت تردد و حضور پلیس راهور هم موضوعی است که حتما آن را در جلسه شورای تامین مطرح می‌کنم تا مشکلات مردم کمتر شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اجرای پروژه راهسازی در مسیر سنگر-سراوان-سیاهکل را هم مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در این مورد هم بنده در مجلس به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم، زیرا علاوه بر بحث مشکلات ترافیکی ما شاهد کشته شدن عده زیادی در این مسیر پرتردد و بدون استاندارد هستیم.

فرخی میکال اختصاص بودجه بیشتر برای حل مشکلات مسیر سنگر-سراوان-سیاهکل را از جمله موضوعاتی که توسط وی پیگیری می‌شود اعلام کرد و یادآور شد: برای جاده دیلمان هم اعتباری از وزیر راه و شهرسازی اختصاص و بخشی از پروژه انجام شد و برای بخش دیگر هم اعتبارات مالی خوبی گرفته شد تا هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه به علت نحوه عملکرد کارخانه سیمان نیز تذکری به وزیر راه و شهرسازی داده است خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان دیلمان باید یک تعامل قوی با منطقه داشته باشد و متولیان آن اگر مشکلاتشان را با منطقه حل نکنند بدون شک ما نیز برای دفاع از حق مردم حتما راه‌های دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده