تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۳۹۳
کد خبر: ۲۰۰۸۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ربیعی در پاسخ به سوال تشریح کرد؛

آخرین اقدامات دولت در راستای تهاتر بدهی‌های هپکو/ ساز و کار حل مساله در هیات دولت تصویب شد

‌می‌متالز - سخنگوی دولت گفت: تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌ها و همچنین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و سازوکاری برای این موضوع ...

به گزارش می‌متالز، علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری در خصوص اقدامات دولت در مورد آخرین وضعیت تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو گفت: موضوع تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو در جلساتی با حضور جهانگیری پیگیری شد و علاوه بر این یک جلسه نیز با حضور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، خزانه داری کل کشور، رئیس سازمان تامین اجتماعی، مدیران عامل بانک‌های مرتبط با این موضوع همچنین وزیر اقتصاد و تمام کسانی که در موضوع شرکت هپکو و اتخاذ تصمیم در خصوص وضعیت این شرکت دخیل بودند، برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسات موضوع تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌ها و همچنین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و سازوکاری برای تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌های تجارت، ملی و مسکن و همچنین بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی بررسی شد و نهایتاً به یک جمع بندی رسیدند که به شکلی هم مشکل بانک‌ها مرتفع شود و هم مشکل انتقال بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مرتفع شود.

ربیعی تصریح کرد: براساس بند واو تبصره ۲ قانون بودجه ۹۹ این موضوع در جلسه هیئت دولت مورد تاکید قرار گرفت و به تصویب رسید.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه با انجام این اقدامات نگرانی برای کارگران این شرکت وجود ندارد، گفت: با این حساب کارگران هپکو از این پس نباید نگران امنیت شغلی خود باشند همچنین براساس جلسات برگزار شده بنا شد هپکو یک مدیریت مستمر پیدا کند و تلاش بر این است که بازار برای تولیدات هپکو از سمت درخواست کنندگان دولتی نیز تامین شود. با این سازوکار که شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی نیاز‌ها و سفارشات خود را به سمت شرکت هپکو سوق دهند تا با این روش این شرکت مجدداً رونق بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات به نظر می‌رسد نگرانی که شما در خصوص وضعیت شرکت هپکو بیان کردید با تصمیمات دولت منتفی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده