تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۰۰۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۷ سال معدنی با ماینکس

می متالز - نمایشگاه‌های مختلفی در کشور با زمان‌بندی‌های خاصی برگزار می‌شود که ماینکس یکی از این نمایشگاه‌ها است. با توجه به این که صنعت معدن، تاثیر به سزایی بر اقتصاد یک کشور دارد برگزاری نمایشگاه در زمینه معدن و مسائل مرتبط با آن نیز حائز اهمیت است. در این نوشتار قصد داریم نگاهی به تاریخچه نمایشگاه ماینکس در طول ۷ دوره برگزاری آن داشته باشیم.
۷ سال معدنی با ماینکس

به گزارش می متالز، برخی از نمایشگاه‌ها می‌تواند جذابیت‌های مختلفی برای عموم داشته باشد اما برخی دیگر به صورت گسترده ویژه متخصصان آن زمینه است. نمایشگاه معدن نیز که تحت عنوان ماینکس در کشور برگزار می‌شود از جمله نمایشگاه‌هایی است که مخاطبان خاص خود را دارد و عموما افراد متخصص را به سمت خود جذب می‌کند. این نمایشگاه از سال ۲۰۱۲ در کشور برگزار شده است و امسال هفتمین دوره این نمایشگاه برگزار خواهد شد. در ادامه تاریخچه این نمایشگاه در طول سالیان اخیر آورده شده است.

 

نخستین دوره

ماینکس ۲۰۱۲

اولین دوره نمایشگاه معدن تحت عنوان ماینکس در سال ۹۱ در تهران برگزار شد. نمایشگاه معدن از سال ۹۱ به صورت سالیانه انجام شد. این نمایشگاه در ماه مهر برگزار می‌شود و تاریخ آن هر سال تغییر می‌کند اما معمولا تاریخ برگزاری نمایشگاه ماینکس اواسط یا اواخر مهر ماه است.

 

دومین دوره

ماینکس ۲۰۱۳

نمایشگاه ماینکس، دومین دوره فعالیت خود را در تاریخ ۱۹ آذر ماه سال ۹۲ در محل مصلی تهران آغاز کرد و این نمایشگاه در تاریخ ۲۱ آذر به پایان رسید. در مراسم افتتاح این نمایشگاه افراد مختلفی از جمله وزیر صنعت، معدن، تجارت و تعدادی از نمایندگان مجلس، سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی حضور داشتند. در دوره دوم نمایشگاه ماینکس، ماشین‌آلات، تجهیزات و ابزارآلات مورد استفاده پر معدن به نمایش گذاشته شد.

 

سومین دوره

ماینکس۲۰۱۴

سومین نمایشگاه معدن در تاریخ ۲۲ الی ۲۴ مهرماه ۹۳ در نمایشگاه مصلی تهران برگزار شد. ۲۰۰شرکت مختلف از کشورهایی نظیر روسیه، چین، آلمان، فرانسه، انگلستان، ترکیه، هندوستان، قزاقستان، اسپانیا، کره‌جنوبی و عراق و همچنین شرکت‌های فعال داخلی در حوزه معدن و صنایع معدنی در زمینه‌های فناوری و شرکتهای سرمایه‌گذار و مهندسان مشاور در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. این نمایشگاه در 5 سالن و 14 هزار متر فضای روباز و سرپوشیده در مصلی تهران برگزار شد و در این میان 4 سالن به شرکت‌های داخلی، یک سالن به شرکتهای خارجی و کارگاه‌های آموزشی اختصاص یافت.

 

چهارمین دوره

ماینکس ۲۰۱۵

چهارمین دوره نمایشگاه ماینکس در سال ۹۴ و از تاریخ ۷ الی ۹ مهرماه در مصلی تهران برگزار شد. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین تجهیزات، تکنولوژی، ماشین‌الات و خدمات داخلی و خارجی در زمینه معدن و صنایع معدنی ایران و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بود. لازم به ذکر است که این نمایشگاه در محیطی با وسعت 17000 متر مربع برگزار شد و نزدیک به ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی مختلف در این نمایشگاه شرکت کردند. هدف اصلی از برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه ماینکس جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معدن بود و علاوه بر آن فرصتی برای ارائه محصولات خارجی‌ها نیز ایجاد شد.

 

پنجمین دوره

ماینکس ۲۰۱۶

نمایشگاه ماینکس دوره پنجم در تاریخ ۱۰ مهر ۹۵ در نمایشگاه مصلی تهران افتتاح شد و در تاریخ ۱۲ مهر فعالیت این نمایشگاه خاتمه یافت. در این نمایشگاه عمده شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور حضور داشتند ضمن این که شرکت‌های خارجی نیز با حضور خود در این نمایشگاه امکان ارائه تکنولوژی‌های جدید خود به کشور را فراهم کردند. حضور شرکت‌های خارجی را می‌توان یکی از موارد جذاب تمامی نمایشگاه‌ها به خصوص معدن دانست چرا که افراد متخصص در کشورمان امکان برقراری ارتباط با شرکت‌های خروجی و استفاده از تکنولوژی‌های این شرکت‌ها برای مقاصد داخلی را خواهند داشت.

 

ششمین دوره

ماینکس ۲۰۱۷

ششمین همایش و نمایشگاه سالیانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران در تاریخ ۱۸ الی ۲۰ مهر ماه سال ۹۶ در مصلی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت مختلف و موسسه‌های داخلی همراه با ۵۵ شرکت خارجی از ۱۵ کشور جهان حضور داشتند. شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه، ذوب آهن، قرارگاه خاتم‌الانبیا، سرب و روی ایران، زغال‌سنگ کرمان، شرکت تهیه و تولید، سازمان زمین‌شناسی و جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه به فعالیت پرداختند. شرکت‌هایی از آلمان، فرانسه، چین، استرالیا، دانمارک، سوئد، آفریقای جنوبی، ترکیه، روسیه، لهستان، هلند و ایتالیا نیز با حضور خود در ششمین دوره نمایشگاه امکان برقراری ارتباط با متخصصان این زمینه از کشور را فراهم کردند.

 

هفتمین دوره

ماینکس ۲۰۱۸

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران در تاریخ ۱۷الی ۱۹ مهرماه ۹۷در مصلی تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه با هدف ارائه انواع تجهیزات و ماشین‌الات در زمینه صنایع معدنی و همچنین ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی کشور برگزار خواهد شد. معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات، بورس و اقتصاد، صنایع معدنی، اکتشاف، ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، دانشگاه و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از جمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه بین‌المللی هستند.

عناوین برگزیده