تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۵۱۲
کد خبر: ۲۰۱۲۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان/ تحویل اولین محموله ریل مترو ساخت داخل

‌می‌متالز - معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان گفت: برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد کرمی با اعلام این خبر افزود: این مجتمع عظیم صنعتی تولید ریل ملی را از دهه هفتاد آغاز نمود، این دستاورد عظیم که خودکفایی ایران را رقم زد با تولید ریل ۴۶E۲ و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسماً تحقق یافت. در ادامه بازاریابی و فروش ریل قطار‌های پرسرعت به شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفت و اولین قرارداد با فروش ۱۵ هزار تن برای محور میانه بستان‌آباد تبریز اجرایی شد.

وی ادامه داد: به موازات ریل راه آهن، فروش ریل مترو نیز در دستور کار قرار گرفت و پس از آن با انجام مذاکرات، تفاهم نامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به امضای منصور یزدی زاده و مهدی جمالی نژاد رسید.

معاون بازاریابی و فروش شرکت تصریح کرد: پس از تحویل اولین محموله به متروی تهران با هفت خط فعال و ۲۴۶ کیلومتر خط ارتباطی به عنوان بزرگترین مترو کشور، سایر کلان شهر‌ها نیز ریل متروی مورد نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان تامین کردند.

بهزاد کرمی افزود: در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، قرارداد فروش حدود ۸۰۰ تن ریل توسط مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به امضا رسید.

معاون بازاریابی و فروش شرکت بیان کرد: با قرارگرفتن نام ذوب آهن اصفهان در لیست تامین کنندگان ریل سازمان‌های قطار شهری کشور، سازمان قطار شهری اصفهان برای پروژه مترو شهرجدید بهارستان اقدام به خرید ۱۳۰۰ تن ریل ۴۹E۱ با گرید R۲۶۰ نمود که تحویل شده است و با مذاکرات انجام شده ریل مترو‌های کلان شهر‌های مشهد، شیراز و قم نیز به زودی تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: با عنایت به ظرفیت تولید اسمی شرکت که خط ۴۰۰هزارتنی است و میزان نیاز سالانه کشور به ریل که حدود ۱۵۰ هزار تن در سال برآورد می‌شود و همچنین بر اساس برنامه توسعه کشور که تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۲۵۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی آماده بهره برداری شود، چشم انداز خوبی برای مصرف داخل این محصول استراتژیک و همچنین صادرات آن متصور هستیم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده