تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۰۱۲۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شکست یا رانشی در سد باطله انجرد وجود ندارد/ ضرورت توسعه مس انجرد برای اشتغال جوانان منطقه

‌می‌متالز - رئیس دادگستری اهر گفت: براساس مشاهدات میدانی و حضور مسوولان ذی‌ربط شکست و رانشی در سد باطله وجود نداشته و اهالی از این بابت نگران نباشند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر اظهار داشت: پس از انتشار خبر رانش سد باطله انجرد در فضای مجازی خوشبختانه با حضور به موقع اعضای شورای تامین، روسا و کارشناسان ادارات مرتبط در محل موضوع بررسی شد که در این خصوص به مردم اطمینان می‌دهیم هیچ شکست و رانشی در سد باطله وجود ندارد، ولی برای بررسی‌های بیشتر در راستای سلامت مردم و رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی هیات کارشناسی تخصصی نیز تشکیل شده که سایر موارد احتمالی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام ارشد قضایی شهرستان اهر، حمایت از مراکز تولیدی و طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا را از اولویت دستگاه قضایی برشمرد و افزود: در بحث توسعه معدن مس انجرد در راستای ایجاد اشتغال و توسعه حمایت خواهد شد و انتظار داریم بیش از پیش اجرای فاز دوم و طرح توسعه مس انجرد در اولویت کاری مسوولان این شرکت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بیکاری و نبود فرصت‌های اشتغال در شهرستان یکی از معضلات و مشکلات شهرستان بوده و انتظار داریم در این زمینه مسوولان و سرمایه‌گذاران به این امر اهتمام ویژه داشته باشند و دستگاه قضایی نیز در تحقق امر اشتغال و سرمایه‌گذاری از این عزیزان حمایت می‌کند.

رئیس دادگستری اهر از عوامل و علل بزهکاری در شهرستان اهر را بیشتر مشکلات در آمدی، مالی و اشتغال برشمرد و خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کنی و از بین بردن معضل بزهکاری در جامعه باید تمام مسوولان وارد عمل شوند.

وی همچنین در خصوص وقوع سرقت در این شهرستان نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد وقوع سرقت‌ها مطروحه جزئی و در حد خانه‌باغ و ... بوده و که سهل‌انگاری مالکان و صاحبان اموال، دارایی و عدم رعایت نکات پیشگیرانه می‌باشد و خوشبختانه شهرستان اهر یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان از نظر وقوع جرایم و سرقت‌های خشن بوده و مورد خاصی که امنیت عمومی را به خطر اندازد تاکنون گزارشی نشده است.

این مقام مسوول با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر ضمن تاکید بر برگزاری پرشور و حداکثری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: نامزد‌های احتمالی و ستاد‌های انتخاباتی حق هیچ‌گونه تبلیغات قبل از موعد مقرر نداشته و با تشکیل شعب ویژه در صورت احراز هرگونه تخلف در این خصوص با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده