تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۸۸۴
کد خبر: ۲۰۱۳۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نسبت به دوره مشابه گذشته؛

سود هر سهم "تاصیکو" افزایش یافت

‌می‌متالز - شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود ۹۴ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۶۰ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۵۷ درصدی در هر سهم حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با سرمایه ثبت شده ۲۰ هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در دوره یاد شده، مبلغ ۲ هزار و ۹۱۳ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۹۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۵۷ درصدی برخوردار است.

این شرکت بورسی زیان انباشته پایان دوره را مبلغ ۳۷۰ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود "تاصیکو" در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۶۰ ریال و سود خالص را یک هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال قید کرده است.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در دوره یاد شده، با افزایش ۱۱۷ هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال به ۴۴۱ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۴ هزار و ۱۳۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال معادل ۳۹ هزار و ۶۰۴ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال محاسبه شد.

"تاصیکو" تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۶۰ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال به مبلغ معادل ۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت سرمایه گذاری صدر تامین طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۴ هزار و ۱۹۴ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال خریداری کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده