تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۰۱۴۲۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد:

تخلیه ۱۴ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره)

می متالز - مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: به دنبال ورود ۲۴۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفندماه، نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

به گزارش می‌متالز، عادل دریس با تاکید بر روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)، افزود: این اتفاق با حداکثر توان با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت در این مجتمع بزرگ بندری ادامه دارد.

دریس با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است، تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

وی در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالا‌های اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و ۷۶۵ هزار تن انواع کالای اساسی از انبار‌های این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است، یادآور شد: میزان کالا‌های اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی (ره) را بالغ بر ۲ میلیون و ۸۶۷ هزار تن بوده که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازار‌های مصرف توزیع می‌شود.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده