تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۰۱۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان خبر داد:

احیا ۴۵ واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان/ افزایش ۲۰۰ تُنی سهمیه آراد نانوایی‌های استان/ رشد ۳۰ درصدی صادرات از این استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان از افتتاح ۲۱ طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۹۷ نفر همچنین احیای ۴۵ واحد صنعتی غیرفعال در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، داوود شهرکی، در جلسه شورای ادارات هم خانواده صنعت، معدن و تجارت از افتتاح ۲۱ طرح و واحد صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها باسرمایه‌گذاری ۶۸۹ میلیارد ریال فرصت اشتغال برای ۸۹۷ نفر ایجاد کرده است، همچنین احیای ۴۵ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۳۴۰ نفر، برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در مرکز کشور (هشت مورد دستورکار) و تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران انجام شده است.



احیای ۱۷ واحد معدنی و برگزاری ۱۳۵ مزایده محدوده معدنی راکد

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد و افزود: انجام مقدمات تنظیم تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی، اکتشافات معدنی کشور، سازمان صمت استان و شرکت ذوب آهن اصفهان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان صمت استان و شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و شستا، طرح تکمیل داده‌های پایه (نقشه‌های زمین شناسی)، طرح تکمیل داده‌های پایه (ژئوفیزیک هوایی) با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، طرح شناسایی و پی جویی (پهنه‌های اکتشافی) با اعتبار ۱۶.۲ میلیارد تومان، طرح اکتشافی (عمومی- تفضیلی) با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان، انجام طرح بازرسی و ارزیابی وضعیت ایمنی معادن (۵۰ معدن)، احیای ۱۷ واحد‌های معدنی کوچک مقیاس با اشتغال ۲۶۵ نفر و مزایده ۱۳۵ محدوده معدنی راکد از جمله فعالیت‌های سازمان صمت استان در سال ۹۹ بوده است.

وی تفاهم‌نامه کمیته مشترک تجارت مرزی بین سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان را به عنوان یکی از فعالیت‌های سازمان در حوزه تجارت معرفی کرد و گفت: از دیگر اقدامات سازمان در حوزه می‌توان به نشست مشترک تجارت مرزی با ولایت نیمروز افغانستان، جلسه کارگروه ماده ۱۲ قانون ساماندهی مبادلات مرزی، راه اندازی ۲ کشتارگاه مرغ در زاهدان و ایرانشهر با تولید روزانه سه تا هفت تُن در هر کشتارگاه، جذب و توزیع تخم مرغ به میزان پنج تُن در شهرستان‌های استان، تامین میوه شب عید، برگزاری تعداد ۲۳ انتخابات اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف استان اشاره کرد.



اضافه شدن ۲۰۰ تُن آرد به سهمیه نانوایی‌های استان

شهرکی ادامه داد: در حوزه آرد و نان از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰۰ تن سهمیه به نانوایی‌های استان اضافه و ساعت کار نانوایی‌ها اصلاح شد تا نظارت و اصلاح شیوه‌ها به درستی انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سامانه ۱۲۴ با هدف بازرسی هدفمند واحد‌های صنفی متخلف را شناسایی می‌کند که امید داریم با جذب سهمیه و کالا اوضاع خوبی داشته باشیم.

شهرکی بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۴۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و اقتصادی استان صورت پذیرفت است.
وی با بیان اینکه در حوزه مرغ؛ سیستان وبلوچستان توانایی تولید ۳۰ درصد مرغ مصرفی استان را دارد که تامین آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است افزود: این کالا در شرایط معقول از طریق استان‌های مهم و همجوار تامین می‌شد که با شیوع آنفولانزا مرغی، مرغداری‌ها در خارج از استان تعطیل شد.



افزایش ۳۰ درصدی صادرات استان سیستان و بلوچستان

وی خاطرنشان کرد: صادرات از سیستان و بلوچستان امسال ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده که محصولات صادراتی شامل سیمان، کاشی، صنایع فلزی و کشاورزی است همچنین عمدتا دام و میوه‌های گرمسیری و ادویه وارد این استان می‌شود.

شهرکی ادامه داد: در استان ۷۵۰ تن میوه شامل ۳۰۰ تن سیب و ۴۵۰ تن پرتقال به منظور تامین و تنظیم بازار ایام عید جذب شده و در حال ورود به استان است.



کشف محدوده‌های معدنی مهم در استان

این مقام مسوول در پایان تصریح کرد: کشف محدوده‌های مهم طلا، مس و منیزیت و ... نگاه دولت و کشور نسبت به استان تغییر پیدا کرده و در حال حاضر جز ۳ استان طلایی کشور هستیم و تمایل به سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی، معدنی استان توسط سرمایه گذاران بزرگ کشور زیاد شده است؛ در ارتباط با معدن طلای خاش ارزیابی‌های زیست محیطی انجام شده و بعد از تایید و جانمایی کار ساخت کارخانه آغاز می‌شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده