تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۵۱۷
کد خبر: ۲۰۱۶۹۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رییس سازمان صمت:

۸۰ درصد واحد‌های سنگبری لرستان فعال هستند

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۴۳ واحد سنگبری این استان دارای پروانه بهره‌برداری و از این تعداد حدود ۸۰ درصد فعال هستند.

به گزارش می‌متالز، بهزاد منصوری روز دوشنبه اظهار داشت: تعداد افراد مشغول در حوزه معادن بر اساس پروانه بهره‌برداری یک هزار و ۸۶۲ نفر و در سنگبری‌ها نیز ۲ هزار و ۷۱۰ نفر است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۱ معدن در لرستان تصریح کرد: فعالیت واحد‌های صنعتی در استان نیز متفاوت است به گونه‌ای که ۱۴۱ واحد به طور ۱۰۰ درصد و مابقی نیز بین ۲۵ تا ۷۵ درصد فعال هستند.

رییس سازمان صمت لرستان گفت: میزان سرمایه گذاری واحد‌های صنعتی لرستان بر اساس اطلاعات جواز تاسیس واحد‌های فعال، ۲۵ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال است که بیشترین فراوانی گروه‌های صنعتی در استان به ترتیب سنگبری‌ها با ۲۴۳ واحد، صنایع غذایی با ۱۵۲ واحد و کمترین واحد‌ها نیز مربوط به صنایع نساجی و سلولزی می‌باشد.

استخراج بیش از یک میلیون تن مواد معدنی در لرستان

وی درباره عملکرد سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ بخش معدن نیز گفت: برخی مواد معدنی شامل سنگ آهک، سنگ گچ، لاشه موزاییکی، مرمریت، چینی، فلدسپات، گرانیت، تالک، سیلیس، قیر طبیعی، لاشه آهکی، مارن، کنگلومرا، لاسه و مالون، سرب و روی، خاک صنعتی و شن و ماسه رودخانه‌ای در این مدت استخراج شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: میزان استخراج واقعی این واحد‌های معدنی یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۳۹ تن بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: جمع کل صادرات سنگ استان در سال گذشته به کشور‌هایی همچون ترکیه، استرالیا، امارات، کویت، روسیه، سنگاپور، آلمان و چین ۲ هزار و ۴۷۴ تن و ۲۲ کیلوگرم به ارزش ۸۱۹ هزار و ۶۷۸ دلار بوده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده