تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۴:۵۳
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۲۰۱۸۸۸

حمایت مس از ایده‌های استارت آپی/ در حوزه فناوری با هزینه کمتر می‌توان شغل ایجاد کرد

‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در حوزه صنعت هر شغل حداقل ۴ الی ۵ میلیارد تومان برایمان هزینه دارد، ولی در حوزه فناوری با ارقام کمتر میتوان شغل ایجاد کرد.

به گزارش می‌متالز، حسین احمدی در مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت آپی مس که با حضور سعدمحمدی مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران و جمعی از مسوولان در مرکز شتاب دهی و نوآوری شهید ستاری رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد: اولین ایده شکل گیری مرکز نوآوری ناشی از دیدگاه و نگاه جدید به حوزه صنعت و اقتصاد و تلفیق این دو بود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افزود: طبق بررسی و مطالعه در اقتصاد جهانی و نقش شرکت‌های معادل مس و شروع حرکت آن‌ها در ایجاد مراکز فناوری جدید ما را به این سمت سوق داد که ایده شکل گیری این مرکز مطرح شود و این ایده مورد حمایت جدی مدیر عامل شرکت صنایع مس قرار گیرد.

وی بیان کرد: با همکاری و امضای تفاهم نامه با دانشگاه، ولی عصر (عج) و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور که کلنگ این مرکز توسط ایشان زده شد این مرکز راه اندازی شد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: اگر ۸۰هزار میلیارد دلار سهم جی دی پی دنیا را بگیریم آمریکا با ۲۰ هزار میلیارد دلار و در رده‌های بعدی کشور‌های چین و اروپا و…قرار دارند و جایگاه کشور ما جایگاه خوبی نیست.

احمدی عنوان کرد: اگر سهم صنعت و معدن را در دنیا در نظر بگیریم جایگاه‌ها عوض می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان در سهم جی دی پی سهمی خوبی به خود اختصاص می‌دهند.

وی بیان کرد: یک زمانی منابع ملی نقطه قوت یک کشور قلمداد می‌شد، ولی الان هر کشوری که در حوزه فناوری و در دهه‌های اخیر در حوزه نوآوری کار کرده باشد حرف برای گفتن دارد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ابراز داشت: کشور ما در تولید ناخالص داخلی رتبه هجدهم را دارد با پیش بینی‌های که در ۲۰ الی ۳۰ سال آینده شده است کشور ما می‌تواند در این حوزه‌ها به جایگاه خوبی برسد که با نیرو‌های انسانی خوبی که داریم این جایگاه قابل دستیابی است.

وی اضافه کرد: نقش حمایتی شرکت‌های بزرگ در این حوزه مهم است اتکا به نفت در کشور ما در حال کاهش است و ما باید به عنوان موتور محرکه در کشور باشیم که این ایده در صنعت مس شکل گرفته است.

احمدی تاکید کرد: امروز سه ایده از این مرکز انتخاب شد و ادامه تبدیل ایده به محصول در دستور کار مس است و مجوزی اخذ شده که در منطقه ویژه اقتصادی به شرکت‌های دانش بنیانی که ایده‌های خود را می‌خواهند تبدیل به محصول کنند فضایی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای تامین منابع مالی ایده‌ها هم رایزنی شده است امیدواریم با درایت مدیرعامل شرکت این مرکز به عنوان نقطه اتکایی باشد برای جوانان دانش مدار و اندیشه محور که استعداد دارند و ما باید از آن‌ها حمایت کنیم.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: در حوزه صنعت هر شغل حداقل ۴ الی ۵ میلیارد تومان برایمان هزینه دارد، ولی در حوزه فناوری با ارقام کمتر میتوان شغل ایجاد کرد که آینده کشور در این راستا رقم می‌خورد.

منبع: خانه خشتی

عناوین برگزیده