تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۲۰۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیحات وزیر کار در مورد افزایش دستمزد ۱۴۰۰/ حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی باید به تصویب دولت برسد

‌می‌متالز - وزیر کار با اشاره به افزایش ۳۹درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ در مورد حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی گفت: قسمت مربوط به مزد مسکن منوط به تأیید هیئت وزیران است که پیشنهاد این موضوع با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب، افزایش آن اعمال خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمد شریعتمداری پس از جلسه تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰، در ارتباط زنده تصویری با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما حداقل حقوق و دستمزد کارگران را در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توافق کارفرمایان و کارگران به افزایش حداقل دستمزد ۳۹ درصد برای سال آینده رسیدیم.

وی گفت: پس از جلسات فراوان میان تشکل‌های مزدی میان کارفرمایان کشور؛ امروز شنبه، جلسه نهایی شورای‌عالی کار با حضور نمایندگان دولت و وزارت اقتصاد، وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، پس از ۵ ساعت با توافق کارفرمایان و کارگران به افزایش حداقل دستمزد ۳۹ درصد برای سال آینده رسیدیم که حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون تومان خواهد شد.

وزیر کار تصریح کرد: علاوه بر این میزان افزایش، برای سایر سطوح مزدی رشد ۲۶ درصد دستمزد به‌علاوه عدد ثابت ۲۴۱ هزار تومان به تأیید شورای‌عالی کار رسیده است البته در سایر سطوح مزدی متناسب با دریافتی افراد افزایش‌هایی تعلق گرفت البته قسمت (آیتم) مربوط به مزد مسکن، منوط به تأیید هیئت وزیران است که پیشنهاد این موضوع با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب، افزایش آن اعمال خواهد شد.

شریعتمداری گفت: با توجه به توافق جامعه کارگری و کارفرمایی در زمینه افزایش حقوق و دستمزد کارگری، سال آینده، سال خوبی برای افزایش تولید و صیانت از حقوق کارگران خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل رقم دستمزد کارگری در سال ۱۴۰۰ را ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: رقم نهایی دستمزد کارگران با احتساب دریافت سایر آیتم‌های شغلی، بالاتر از ۴ میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: میزان دریافتی افراد به شرایط تأهل فرد و سایر سنوات کاری هر فرد بستگی خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده