تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۰۲۰۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کسری ۱۰ میلیون تنی بازار مس در بخش عرضه تا سال ۲۰۳۰

‌می‌متالز - طبق گزارش رئیس هیات مدیره شرکت «ترافیگورا» بازار مس تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیون تن کسری عرضه خواهد داشت که همین عامل بالارفتن قیمت فلز سرخ در جهان خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، رئیس هیات مدیره شرکت «ترافیگورا» در سمینار آنلاین مس که توسط نشریه متال بولتن برگزار شد اعلام کرد طبق برآورد‌های این شرکت جهان تا سال ۲۰۳۰ با کمبود شدید عرضه مس در بازار‌ها مواجه خواهد بود و همین امر عامل چرخه بالای قیمتی در این فلز خواهد بود.

«جرمی ویر» در این سمینار گفت احتمالا تا سال ۲۰۳۰ بازار مس حدودا ۱۰ میلیون تن کسری عرضه خواهد داشت و تعادل بازار مس با این کسری بر هم خواهد خورد.

«ویر» خاطرنشان کرد چین همچنان بزرگترین فاکتور محرک بازار مس خواهد بود. سیاست‌گذاری چین، اتحادیه اروپا و دولت جدید ایالات متحده در راستای کربن‌زدایی از صنعت باعث افزایش شدید تقاضای مس در بازار جهانی در بخش زیرساخت‌های ضدکربنی و گرید‌های الکتریکی خواهد بود.

طی این هفته قیمت مس در بورس فلزات لندن به بالاترین قیمت خود در یک دهه اخیر رسید که کمبود عرضه مس عامل اصلی این افزایش قیمت بوده است.

رئیس هیات مدیره «ترافیگورا» در ادامه سخنان خود عنوان کرد یک سوم افزایش تقاضای مورد نظر فلز مس در بخش خودرو‌های الکتریکی خواهد بود. یک سوم دیگر مربوط به توسعه زیرساخت‌های پاک و بقیه‌ی آن مربوط به بازار‌های نوظهور خواهد بود.

از منظر وی قیمت مس بالا خواهد رفت و همین افزایش قیمت منجر به افزایش انگیزه‌ها برای رشد تولید مس و تعریف پروژه‌های جدید بهره‌برداری از معادن مس خواهد بود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده