تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۷۸۹
کد خبر: ۲۰۲۱۶۳
سرویس خبر : انرژی

اپال و ۵ معدنی سرمایه گذار خط دوم انتقال آب از خلیج فارس

‌می‌متالز - سرمایه‌گذاران خط دوم انتقال آب از خلیج فارس، شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، فولاد خراسان و اُپال پارسیان هستند.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس امروز ۱۵ هزار و ۷۶۳ واحد رشد را تجربه کرد. این رشد دیروز ۲۳ اسفند ۹۹ بیش از ۲۰ هزار واحد بود. امروز قطعه سوم پروژه انتقال آب به شرق کشور با فرمان ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور اجرایی شد.

ناصر تقی زاده، مدیرعامل چادرملو در اربتاط با این پروژه گفت: دبی آب انتقالی به این منطقه ۲ مترمکعب بر ثانیه از طریق لوله‌هایی به قطر ۱۰۰۰تا ۱۲۰۰ میلیمتر می‌باشد و ۷ مخزن ۱۱۰ هزار مترمکعبی نیز برای ذخیره سازی آب احداث شده است که برای سال‌ها تامین کننده آب پایدار برای صنایع خواهد بود.

محمد حسن اسدی مدیر عامل شرکت تامین آب صنایع و معادن در برنامه زنده شبکه خبر گفت:‌ خط دوم انتقال آب، (سالانه) ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب خلیج فارس را وارد استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌کند. طول این خط ۱۵۵۰کیلومتر با ۱۸ ایستگاه پمپاژ است که با سرمایه ۴۷ هزار میلیارد تومانی در مدت ۵ سال اجرا می‌شود.

سرمایه‌گذاران خط دوم انتقال آب از خلیج فارس، شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، فولاد خراسان و اُپال پارسیان هستند. اشتغال دوران ساخت این طرح به ۳۰هزار نفر می‌رسد. با توجه به زیرساخت‌هایی که در خط یک ایجاد شده هم اینک پیشرفت فیزیکی طرح ۴۵ درصد است.

امروز گروه استخراج کانه‌های فلزی مثبت به کار خود پایان داد، سهام شرکت تازه بورسی شده این گروه با عنوان فراوری معدنی اپال کانی پارس با نماد اپال، با ۵.۶۹ درصد افزایش، امروز بیشترین رشد این گروه را در بازار سرمایه از آن خود کرد.

اپال و ۵ معدنی سرمایه گذار خط دوم انتقال آب از خلیج فارس

اپال و ۵ معدنی سرمایه گذار خط دوم انتقال آب از خلیج فارس

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) امروز با ۵.۳۳ درصد رشد برابر با ۱۱۷۰ ریال افزایش با قیمت پایانی ۲۳ هزار و ۱۱۰ ریال بسته شد. حقیقی‌ها امروز بیش از ۳۶ میلیون برگه سهام معادل ۸۲ درصد از سهام کچاد را خریدند و ۲۲ میلیون برگه سهام برابر با ۵۰.۴ درصد از سهام این شرکت معدنی را فروختند.

اپال و ۵ معدنی سرمایه گذار خط دوم انتقال آب از خلیج فارس

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده