تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۰۲۲۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا با ۰.۰۲ درصد افت به ۱۷۲۶ دلار رسید

‌می‌متالز - قیمت جهانی هر اونس طلا امروز (دوشنبه ۲۵ اسفند‌ماه) با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۷۲۶ دلار و ۶۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که به دنبال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا ریسک افزایش نرخ تورم بالا رفته است قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه شاهد افزایش بود، هرچند که افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب شد تا رشد قیمت طلا متوقف شود.

براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۷۲۶ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۲۸ درصد رشد به ۱۷۲۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.
در حالی که پس از تصویب بسته ۱.۹ تریلیون دلاری دولت آمریکا خوش بینی‌ها نسبت به ترمیم اقتصاد آمریکا همچنان در حال افزایش است، سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم‌های بیش از یک سال گذشته باقی ماند.
هنگام تزریق نقدینگی بیشتر و به تبع آن بالا رفتن نرخ تورم، طلا معمولا محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود، اما بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه سبب شده تا جایگاه طلا به عنوان محل امن سرمایه‌گذاری تضعیف شود و بخشی از سرمایه‎‌ها روانه این بازار گردد.

آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف کننده در امریکا طی ماه فوریه رشد قابل توجهی داشته و منجر به ثبت بزرگترین رشد سالانه تورم در طی حدود ۲ سال و نیم گذشته شده است.
تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته به پایین‌ترین رقم ۴ ماه گذشته رسید. این در حالی است که احساس خوش‌بینی موجود در بازار آمریکا در اوایل ماه مارس به بالاترین میزان طی یک سال گذشته رسیده است.

حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ۱۰۵۲.۰۷ تن رسید.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده