تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۰۲۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی کردستان بیش از ۲ برابر افزایش یافت

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از حل مشکل ۹۰ واحد تولیدی بخش صنعت استان در سال جاری خبرداد و گفت: میزان تسهیلات پرداخت شده به واحد‌های تولیدی بخش صنعت کردستان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، محمد دره وزمی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: محور اصلی کار کارگروه در سال جهش تولید علاوه بر رفع موانع تولید در دستگاه‌های اجرایی مختلف پرداخت تسهیلات بانکی به ویژه از محل بند الف تبصره ۱۸ بوده است.

وی اضافه کرد: با زحمات همه اعضا و به ویژه بانک‌های عامل در استان از محل تبصره ۱۸ و رونق تولید به ۹۰ واحد تولیدی بخش صنعت یک هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: حدود ۹۱۰ میلیارد ریال این تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۷۵۶ میلیارد ریال آن از محل رونق تولید تامین و پرداخت شده است.

دره وزمی با اعلام اینکه میزان تسهیلات پرداخت شده به واحد‌های تولیدی بخش صنعت استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: سال گذشته از محل بتد الف تبصره ۱۸، ۲۷۶ میلیارد ریال و از محل رونق تولید هم ۴۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

۸۰۰ طرح کشاورزی در کردستان تسهیلات دریافت کردند

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در بخش‌های مختلف اعم از آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون و، گلخانه بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

خلیل فعله گری اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال این تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان و مابقی هم به همت بانک‌های ملی، پاسارگاد، بانک تجارت و توسعه تعاون پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه هم یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به ۸۰۰ طرح بخش کشاورزی پرداخت شده است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده