تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۰۲۳۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

امسال رشد ۶ درصدی بخش صنعت محقق شد

‌می‌متالز - رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: صنعت کشور در سال جاری رشد ۶ درصدی را نسبت به سال گذشته در بخش‌های مختلف داشته است.

به گزارش می‌متالز، محسن صالحی نیا در نشست با مدیرعامل ایران خودرو، نمایندگان مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران افزود: صنعتگران ایرانی موفق شدند در لوازم خانگی، صنایع فولادی، قطعه سازی خودرو، صنایع تبدیلی به رشد قابل توجهی دست یابند که با وجود همه محدودیت‌ها میسر شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران خودرو باید به مجموعه خودرو خراسان نگاه ویژه داشته باشد ادامه داد: هلدینگ یاپکو که از بزرگترین هلدینگ‌های ایران خودرو است و سرمایه گذاری خوبی در شرکت‌های زیرمجموعه خود انجام داده، بسیار قابل توجه بوده و توسعه ایران خودرو را در دو محور دنبال کرده است.

رییس هیات عامل ایدرو گفت: آثاری از زنجیره تامین صنعت خودروسازی در اقصی نقاط کشور وجود دارد و قطعه سازان بسیاری در استان‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، در این راستا ایران خودرو دانش خود را در بخش‌های مختلف مهندسی توسعه داده و در بخش‌های مختلف طرح‌هایی را اجرا و تامین مالی می‌کند تا این اقدامات بتواند تکیه بر توانمندی‌های داخلی و توسعه فناوری در صنعت خودرو را محقق سازد.

وی اظهار امیدواری کرد طی دو سال آینده با اتمام طرح‌های مختلف ایران خودرو، تحولات مختلف را در بکارگیری نیرو‌های انسانی در خودروسازی شاهد باشیم.

صالحی نیا افزود: با توجه به محدودیت‌های بین المللی و شرایط تحریم و محدودیت‌های ارزی، امکان واردات کامل خودرو میسر نشد، لذا نیاز قابل توجهی به خودرو در داخل کشور بوجود آمده است که امیدواریم با ایجاد تنوع در تولیدات و افزایش آن‌ها شاهد تامین نیاز و استقبال مشتریان از خودرو‌های داخلی باشیم.

وی ادامه داد: سیاست این وزارتخانه توسعه قوای محرکه، استفاده از موتور‌های کم مصرف و گیربکس اتوماتیک و استفاده از قطعاتی در خودرو است که افزایش رضایتمندی مشتری از خودرو داخلی را به همراه داشته باشد.

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی تولید اگزوزسازی خراسان در سال جاری گفت: برای تحقق رشد ۲۰ درصدی تولید این شرکت در سال آینده، طرح توسعه آن تعریف شده که در اواخر اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتظارات نماینده مجلس از ایران خودرو

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ما معترض انتقال مجموعه "کاتالیست اگزوز" این واحد تولیدی به قم بودیم، زیرا گردش مالی بسیار برای این واحد تولیدی به همراه داشت.

محسن ارکانی افزود: شهرستان نیشابور بیش از نیم میلیون جمعیت دارد و بیکاری مشکل عمده ساکنین و تحصیلکرده‌ها و مهندسین این شهرستان است که انتظار می‌رود بتوان با جذب نیرو‌های بومی در مجموعه ایران خودرو خراسان رضوی، مشکل بیکاری را حل کرد.

وی ایجاد سرویس رفت و آمد برای کارکنان ایران خودرو خراسان مقیم شهرستان فیروزه، حل مشکل خودرو‌های دارای کمبود قطعه واقع در توقفگاه ایران خودرو خراسان و همسازن سازی حقوق کارکنان این شرکت با ایران خودرو تهران را خواستار شد.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان نیز در این نشست گفت: از مجموع کارکنان این شرکت هزار و ۴۰۰ نفر از نیشابور و هزار و ۶۰۰ نفر از مرکز استان هستند که در زمان انعقاد قرارداد با آنان محل سکونتشان مشخص می‌شود تا سرویس رفت و آمد برای آنان تامین گردد، از سوی دیگر برای برخی کارکنان کمک هزینه در نظر گرفته می‌شود تا از خودرو‌های شخصی برای تردد استفاده کنند.

بیژن زاهدی فر با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ تا ۴۱۰ دستگاه اتوبوس در مسیر‌های ایران خودرو خراسان با مشهد و نیشابور تردد می‌کنند، افزود: تامین سرویس رفت و آمد برای کارکنان فیروزه‌ای از طریق شهرداری فیروزه قابل انجام است.

وی ادامه داد: وظیفه ایران خودرو خراسان در این منطقه ایجاد شغل است و در این راستا برای پنج هزار نفر شغل ایجاد کرده است برای تداوم اشتغال در وهله نخست باید مشکل زیرساخت‌ها بویژه آب روستا‌ها حل شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده