تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۰۲۴۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه ۹۹/ رشد ۳۶ هزار و ۳۰۹ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با رشد ۳۶ هزار و ۳۰۹ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش می‌متالز، بورس اوراق بهادار تهران که از دو سه روز پیش، بر روی دور افزایشی قرار گرفته امروز هم در پایان معاملات با افزایش ۳۶ هزار و ۳۰۹ واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۲۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۳ هزار و ۸۶ واحد به رقم ۴۳۷ هزار و ۹۲۶ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۱۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸ هزار و ۶۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات در فرابوررس ایران هم امروز به بیش از ۱۵ هزار و ۳۳ میلیارد تومان رسید که در مجموع معامله‌گران در دو بازار بیش از ۲۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند، البته عمده معاملات در فرابورس مربوط به فروش اوراق اسناد خزانه و اوراق اختیار تبعی است که مشتریان آن‌ها هم صندوق‌هایی با درآمد ثابت در بورس هستند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۲.۹ درصد رشد کردند، اما این دو شاخص در معیار هم وزن ۰.۷۱درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۲.۱ درصد رشد کرد شاخص بازار اول بورس ۳.۳درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس ۲.۳ درصد افزایش یافت.

نماد‌های شاخص‌ساز امروز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، سرمایه‌گذاری امید، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پارس بوده است.

نماد‌های پرتراکنش در بورس شامل دارویی برکت، معدنی اوپال‌کانی پارس، بهسازکاشانه تهران، زرماکارون، ایران‌خودرو، سایپا و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات ۳۵۷ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۷ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

ارزش روز بازار در فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های شاخص‌ساز در فرابورس شامل بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، صبا تأمین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان بوده‌اند.

نماد‌های پرتراکنش در فرابورس شامل رایان هم‌افزا، ذغال‌سنگ طبس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه و زرین معدن آسیا، فرابورس ایران و برق و انرژی پیوندگستر پارس بوده است.

به گزارش فارس، یکی از مأموریت‌های بازار سرمایه تأمین مالی کلان برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که در این زمینه فرابورس ایران با انتشار اوراق مختلف برای شرکت‌های دولتی تأمین مالی می‌کند.

همچنین با توجه به حضور حدود ۶۰ میلیون ایرانی در بازار سرمایه که ۷۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند باید قوانین و مقررات بازار سرمایه به نفع معامله‌گران خرد و پراکنده تغییر کند و باید سیاست‌ها برای حفظ مشتریان بورسی و به ویژه مشمولان سهام عدالت در بازار باشد تا از محل سرمایه‌گذاری این افراد در بورس تأمین مالی برای اقتصاد کشور و افزایش پس‌انداز ملی تقویت شود.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده