تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۶۰۲
کد خبر: ۲۰۲۴۷۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

خبر خوب برای متقاضیان مسکن ملی

‌می‌متالز - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن ملی در برخی استان‌ها به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده و از فروردین ۱۴۰۰ تا پایان دولت به صورت پیوسته افتتاح خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمود محمودزاده با اشاره به زمان افتتاح مسکن مهر و ملی، افزود: کمتر از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که باید تحویل داده شود. هم اکنون ۹ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تعداد کمی پروژه نیز با پرونده قضایی در اختیار دستگاه قضا است که دولت اختیاری برای افتتاح و تحویل آن‌ها ندارد.

وی گفت: ۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تا دو ماه آینده به متقاضیان تحویل و پرونده مسکن مهر تا سال ۱۴۰۰ مختومه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی نیز افزود: ۸ هزار و ۴۷۰ پروژه مسکن ملی در ۷۷۰ شهر درحال ساخت است که، چون شهر به شهر و مقطع به مقطع ساخته شده و در برخی شهر‌ها به پیشرفت ۱۰۰ درصدی و در برخی شهر‌ها به پیشرفت کمتر رسیده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، امکان افتتاح مسکن ملی در سال ۹۹ وجود داشت، اما تصمیم بر این است که از فروردین امسال به صورت متواتر افتتاح مسکن ملی انجام و تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: برخی از پروژه‌های مسکن ملی اکنون به پیشرفت صد درصدی رسیده با این حال سیاست دولت، تولید مستمر مسکن بوده و در صورتی که امکان تامین زمین در هر شهری فراهم شود، ثبت نام و ساخت‌وساز نیز ادامه می‌یابد.

یادآور می‌شود؛ شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهوری کلنگ زنی و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز شد و سپس به دیگر استان‌ها تسری پیدا کرد.

برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

قابل ذکر است؛ نخستین واحد‌ها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است.

میانگین نرخ این واحد‌ها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می‌رسد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده