تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۲۰۲۷۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان خبر داد:

وجود ۲۴ محدوده امید بخش اکتشافات مس و طلا در اهر

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان گفت: در شهرستان اهر ۲۴ فقره محدوده امید بخش اکتشافی به ثبت رسیده که از این تعداد یک فقره دارای گواهی کشف بوده و چهار فقره دارای پروانه بهره برداری است.

به گزارش می‌متالز، جلال عطایی در نشستی با خبرنگاران شهرستان اهر، اظهار کرد: از مجموع اکتشافات در محدوده شهرستان، هفت فقره در اختیار شرکت صنایع مس ایران بوده و هم اکنون در حال فعالیت در ساری سولی، صومعه، بصیر آباد، مجیدآباد، یخفروزان، گول آخور ورزقان و یوزبند است.

وی همچنین تعداد معادن دارای پروانه بهره برداری در محدوده شهرستان اهر را چهار مورد عنوان کرد که شامل معدن غرب مس انجرد، مس مزرعه، مس قرنق دره، موج کام (مس انجرد) است.

وی، پیشرفت اقتصادی و اشتغال شهرستان اهر و منطقه را در گرو توسعه و پیشرفت صنایع معدنی عنوان کرد و افزود: متاسفانه شهرستان اهر از نظر اشتغال در صنایع معدنی بسیار کمتر از سرانه استانی بوده و لازم است در این خصوص اقدامات اساسی انجام شود.

عطایی، وجود کارخانه آهک هیدراته در شهرستان اهر را ظرفیت و پتانسیل معدنی مناسب برای رشد و توسعه شهرستان اهر ذکر کرد و گفت: امیدواریم با آغاز فاز‌های اول آهک هیدراته، عملیات فاز دوم و سایر فاز‌های توسعه این کارخانه شاهد تحول در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در اهر و منطقه ارسباران باشیم.

وی افزود: جوانان این شهرستان از هوش بالایی برخوردار بوده و از نظر علم و دانش جزو اولین‌های کشور هستند که توجه به آنان می‌تواند در توسعه و پیشرفت تاثیرگذار باشد؛ در این راستا کارخانه آهک هیدراته اهر نیز اقدام به جذب جوانان مستعد و کاربلد در حوزه کاری این شرکت خواهد کرد.

وی گفت: در فراخوان جذب نیرو در این کارخانه قصد داریم از تمام جوانان منطقه ارسباران در مقاطع تحصیلی دیپلم و لیسانس رشته‌های مورد احتیاج استفاده کرده و با برگزاری امتحان، اقدام به جذب نیرو کنیم که در این خصوص از تمام واجدان شرایط درخواست شرکت در این فراخوان را داریم.

مدیرعامل کارخانه آهک هیدراته اهر افزود: این شرکت با سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کار خود را آغاز کرده که در هدف کوتاه مدت امیدواریم با رفع نواقص جزئی نرم افزاری حاصل تحریم، به زودی با قول شرکت‌های داخلی، تا عید این نواقصات رفع و شاهد افتتاح کارخانه و ورود به مرحله تولید باشیم.

وی، اهداف میان مدت این کارخانه را آغاز فاز دوم کوره کارخانه عنوان کرد و گفت: موافقت اجرای آن اخذ شده و بلافاصله بعد از اتمام فاز اول، شروع می‌شود؛ بر این اساس، میزان تولید این کارخانه نیز دو برابر شده و زمینه اشتغال بیشتر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد محصولات تولیدی آهک این کارخانه برای تولید کنسانتره معدن مس سونگون مورد نیاز بوده و با توجه به آغاز فاز سه معدن مس سونگون تا سه سال آینده نیاز به آهک هیدراته بیشتر خواهد شد، افزود: در این زمینه، تکمیل فاز دوم کوره آهک هیدراته می‌تواند نیاز‌های معادن مس سونگون به آهک را رفع کرده و مازاد مانده نیز برای سایر معادن منطقه مصرف شود.

عطایی، توسعه معادن مس و ایجاد کارخانه‌های وابسته به آن را نقطه قوت برای پیشرفت، توسعه و ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: در این خصوص معدن مس انجرد با تولید اسمی ۳۰ هزار تن کنسانتره مس و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر می‌تواند مثال خوبی برای این پیشرفت باشد.

وی گفت: پرداخت یک میلیارد تومان کمک به بیمارستان باقرالعلوم اهر، تهیه و توزیع کمک‌های معیشتی بین نیازمندان و توزیع تبلت رایگان بین دانش آموزان نیازمند و سایر کمک‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله کمک‌های شرکت مس ایران بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده