تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۰۲۷۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

۱۰ نکته درباره مجتمع جهان فولاد غرب که باید بدانید

‌می‌متالز - مصرف سرانه فولاد، شاخص توسعه و رشد اقتصادی هر کشوری محسوب می‌شود. در ایران میانگین مصرف سرانه فولاد ۲۳۴ کیلوگرم تخمین زده می‌شود.
تعداد بازدید : 4

به گزارش می‌متالز، در سال ۱۳۸۲ مطالعاتی در خصوص مصرف فولاد به وسیله موسسین شرکت مجتمع جهان فولاد غرب انجام شد که تولید محصولات فولادی را به منظور کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز کشور و ایجاد اشتغال توجیه می‌کرد. این در حالی است که نیمی از نیاز ایران از راه واردات تامین می‌شد. در همان سال شورای برنامه ریزی صنعتی استان، این طرح را تصویب کرد و مجوز‌های اداری لازم در سال ۱۳۸۳ کسب شدند.

۱. عملیات اجرای این پروژه در سال ۱۳۸۴ در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه آغاز شد و با کوشش مدیران و کارکنان پرتلاش و خستگی ناپذیر، در اواخر سال ۱۳۸۶ وارد مرحله تولید آزمایشی شد.

۲. پروانه بهره‌برداری فاز اول این مجتمع در سال ۱۳۸۷ از اداره صنایع و معادن دریافت شد و در مدت زمان کوتاهی محصول تیرآهن تولید شده توانست پروانه استاندارد ملی ایران را دریافت کند.

۳. شرکت مجتمع جهان فولاد غرب، مجهز به سیستم نورد گرم با تکنولوژی روز دنیاست و می‌تواند محصولاتی نظیر تیرآهن، نبشی و ناودانی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال تولید کند.

۴. واحد کنترل کیفیت مجتمع جهان فولاد غرب علی رغم نمونه گیری‌های استاندارد از محصولات در حین تولید، وظیفه کنترل شمش‌های ورودی به کارخانه را هم برعهده دارد و بعد از تایید خواص فیزیکی و شیمیایی این شمش‌ها اجازه ورود آن‌ها را به فرآیند تولید صادر می‌کنند.

۵. واحد کنترل کیفیت مجتمع جهان فولاد غرب علی رغم نظارت بر مواد اولیه و محصول، کنترل واحد کالیبراسیون غلطک‌ها را هم جزء وظایف خود می‌داند تا مکانیزم تولید را به منظور استانداردسازی با معیار‌های جهانی هدایت کند.

۶. جهانبخش شکری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این مجتمع تولید فولاد است.

۷. مجتمع جهان فولاد غرب گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت زیست محیطی، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و… را دارد.

۸. جهان فولاد غرب و جهان صنعت کرمانشاه به عنوان واحد‌های تولیدی این مجتمع فعالیت می‌کنند.

۹. مجتمع جهان فولاد در نمایشگاه ساختمان اربیل سال ۹۸ حضور داشت. همچنین این مجتمع به عنوان کارآفرین نمونه در سال ۹۷ انتخاب شد.

۱۰. واحد بازرگانی این شرکت از دو بخش تدارکات و فروش تشکیل شده است. بخش تدارکات کار خرید قطعات و ماشین‌آلات جایگزین و یدکی مهم و همچنین خرید مواد اولیه و همه مایحتاج اصلی تولید را انجام می‌دهد. بخش فروش نیز از بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی تشکیل شده است که در بخش داخلی وظیفه همکاری با بورس کالای ایران و عرضه محصولات تولیدی در داخل کشور انجام می‌شود. در بخش خارجی هم علی رغم بازاریابی و پیدا کردن مشتریان خارجی جدید، کار فروش و صدور محصول به خارج از کشور را انجام می‌دهد.

منبع: کاماپرس

عناوین برگزیده