تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۰۲۷۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

«هرمز» به دنبال کسب رکورد تاریخی در تولید و درآمد

‌می‌متالز - در بهمن ماه سال جاری همانند ۶ ماه گذشته باز هم شاهد ثبت رکورد دیگری از شرکت فولاد هرمزگان به میزان ۱۴۲ هزار و ۲۷۳ تن اسلب بودیم که حاکی از تداوم تلاش این شرکت برای تحقق جهش تولید در ماه‌های پایانی سال بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد هرمزگان در بهمن ماه سال جاری باز هم به رکوردشکنی خود ادامه داد و توانست با تولید ۱۴۲ هزار و ۲۷۳ تن اسلب، بالاترین میزان تولید ماهانه را از ابتدای تاسیس خود تجربه کند. این میزان تولید ماهانه، پنجمین رکورد این شرکت در سال جاری محسوب می‌شود که فولاد هرمزگان آن را به ثبت رسانده است. نکته قابل توجه در مورد کسب رکورد یاد شده، این است که هنوز فولاد هرمزگان طرح توسعه خود از ۱.۵ میلیون تن به دو میلیون تن را آغاز نکرده و این رکورد تنها با استفاده از توانایی فنی و مهندسی مجموعه بهره‌برداری این شرکت حاصل شده است.

رکورد تولید ماهانه

نمودار ۱ نشان می‌دهد شرکت فولاد هرمزگان در بهمن سال جاری توانست ۱۴۲ هزار و ۲۷۳ تن اسلب فولادی تولید کند. بالاترین میزان تولید ماهانه در تاریخ این شرکت به شمار می‌رود. در عین حال طی ۶ ماه اخیر شاهد همواره شاهد رکوردشکنی‌های پیاپی در تولید روزانه و ماهانه و افزایش قابل توجه تولید «هرمز» بوده‌ایم. این شرکت در شهریور ماه با تولید بیش از ۱۳۷ هزار و ۳۹۱ تن اسلب، آبان ماه مجددا با تولید ۱۳۸ هزار و ۲۲۶ تن، در آذر ماه با تولید ۱۳۹ هزار و ۴۷۸ و دی ماه با تولید ۱۴۰ هزار و ۶۲۴ تن رکورد‌های تولید ماهانه خود را شکسته بود. این یعنی شرکت فولاد هرمزگان در ۱۱ ماه سال جاری، پنج بار رکورد ماهانه خود را شکسته و در ادامه سال جاری امیدوار به رکوردشکنی سالانه خود است. تولید اسلب فولاد هرمزگان نسبت به دی ماه حدود یک درصد رشد را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که فولاد هرمزگان در ۱۱ ماه امسال توانست یک میلیون و ۳۸۰ هزار و ۸۷ تن اسلب تولید کند.

شرکت فولاد هرمزگان در بهمن ماه سال جاری توانست ۱۰ هزار و ۹۹۹ تن سایر محصولات فولادی تولید کند که این میزان در مقایسه با ماه پیش از آن، ۳۴ تن رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در دی ماه ۱۰ هزار و ۹۶۵ تن سایر محصولات فولادی تولید کرده بود.

مجموع تولید «هرمز» در بهمن ماه سال جاری به ۱۵۳ هزار و ۲۷۹ تن رسید که در هم‌سنجی با ماه پیش از آن یک درصد افزایش یافته است. این شرکت در دی ماه ۱۵۱ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید کرده بود. لازم به ذکر است که فولاد هرمزگان تا پایان بهمن ماه سال جاری و مجموع ۱۱ ماهه، یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۷۵ تن محصول تولید کرده است.

«هرمز» به دنبال کسب رکورد تاریخی در تولید و درآمد

فروش یک میلیون و ۲۶۴ هزار تنی اسلب تا پایان بهمن ماه

نمودار ۲ حاکی از آن است که شرکت فولاد هرمزگان در بهمن ماه سال جاری موفق به فروش ۱۳۰ هزار و ۳۳۹ تن اسلب در بازار‌های داخلی و بین‌المللی شده است. این شرکت در دی ماه توانسته بود ۱۴۱ هزار و ۳۰۱ تن اسلب را در بازار به فروش برساند. ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، فولاد هرمزگان یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۱ تن اسلب فروخته است.

«هرمز» در بهمن ماه سال جاری یک هزار و ۱۴۸ تن سایر محصولات فولادی در بازار فروخت. این شرکت در دی ماه یک هزار و ۷۰۰ تن سایر محصولات فولادی فروخته است.

مجموع فروش فولاد هرمزگان در بهمن ماه سال جاری به ۱۳۱ هزار و ۵۵۶ تن رسید. این شرکت در دی ماه توانسته بود ۱۴۳ هزار و یک تن محصول در بازار بفروشد. مجموع فروش فولاد هرمزگان در ۱۱ ماه سال جاری به یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۲ تن رسیده است.

«هرمز» به دنبال کسب رکورد تاریخی در تولید و درآمد

فولاد هرمزگان تا پایان بهمن ۱۰۸ هزار میلیارد ریال درآمد داشت

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت فولاد هرمزگان از محل فروش اسلب فولادی خود در بازار طی بهمن ماه سال جاری، توانست ۱۶ هزار و ۵۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال درآمد کسب کند که نسبت به ماه قبل از آن، ۰.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. «هرمز» توانسته بود طی دی ماه ۱۵ هزار و ۹۹۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال درآمد از محل فروش اسلب فولادی کسب کند.

همچنین این شرکت طی بهمن ماه یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال از فروش سایر محصولات فولادی درآمد کسب کرد. فولاد هرمزگان در دی ماه یک میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال درآمد از محل سایر محصولات فولادی به دست آورده بود.

«هرمز» در بهمن ماه سال جاری توانست از محل فروش داخلی و صادراتی خود ۱۶ هزار و ۵۳ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال درآمد کسب کند که در مقایسه با ماه پیش از آن ۰.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در دی ماه سال جاری توانسته بود ۱۵ هزار و ۹۹۷ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال درآمد به دست آورد. درآمد فولاد هرمزگان در ۱۱ ماهه سال جاری به ۱۰۸ هزار و ۷۹۷ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال رسیده است.

«هرمز» به دنبال کسب رکورد تاریخی در تولید و درآمد

نمودار ۴ نشان می‌دهد نرخ فروش اسلب فولادی هرمز در بهمن ماه سال جاری ۱۲۳ میلیون و ۱۵۸ هزار ریال به ازای هر تن بوده است. همچنین میانگین نرخ فروش اسلب فولادی هرمز در ۱۱ ماه سال جاری به ۸۵ میلیون و ۶۵۵ هزار ریال به ازای هر تن رسید.

«هرمز» به دنبال کسب رکورد تاریخی در تولید و درآمد

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده