تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۵۹۵
کد خبر: ۲۰۲۸۵۴
عضو هیات عامل بانک مسکن تشریح کرد:

مهم‌ترین اقدامات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۹

‌می‌متالز - عضو هیات عامل بانک مسکن مهم‌ترین دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک طی یکسال ۹۹ را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، ساسان شیردل عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن، با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات را برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی فراهم می‌آورد، گفت: در یکسال ۹۹ بانک مسکن اقدامات گسترده و متعددی در این حوزه در دستور کار قرار داد. یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه اپلیکیشن‌های بانکی بود که موفق به متمرکز کردن کل حساب‌های سپرده‌ها شدیم همچنین حساب‌های صندوق را به سیستم سپرده منتقل کردیم.

وی افزود: تکمیل راه اندازی سیستم ارزی، محصولات ضمانتنامه و اعتبارات اسنادی از دیگر اقدامات مهم امسال بود. علاوه بر این سایر قسمت‌های سیستم تسهیلات نیز آماده شده و در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه در حوزه امور زیرساختی نیز فعالیت‌های متعددی انجام شد، اظهار کرد: از مهم‌ترین این امور، طرح ریزی معماری داده بانک و تدوین سند تحول دیجیتالی بانک بود که هم اکنون مراحل نهایی ارزیابی و تصویب را می‌گذراند.

عضو هیات عامل بانک در عین حال تصریح کرد: در حوزه بانکداری باز نیز مدل بانکداری باز تدوین و در حال ایجاد پلتفرم هستیم. همینطور در سال جاری نسخه موبایل بانک غیروابسته به سیستم عامل نیز طراحی و اجرایی شد. این نسخه یک نسخه منحصربه فرد است که وابسته به سیستم عامل نیست.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن همچنین گفت: بانک مسکن نخستین بانکی بود که در سال جاری بستر ارائه خدمات احراز هویت سجام از طریق شعب بانک مسکن را فراهم کرد. در سال آینده این امکان توسعه پیدا خواهد کرد و برای مشتریانی که تاکنون در بانک مسکن حساب نداشته اند امکان افتتاح حساب به صورت مجازی فراهم خواهد شد.

وی به اقدام مهم دیگر بانک مسکن در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: همینطور در راستای توسعه اینترنت بانک اقدام به اجرای طرح ویدئو بانک مسکن کردیم که می‌تواند تحول بزرگی در عرصه خدمات رسانی بانکداری مجازی باشد. البته این نکته نیز قابل توجه است که بانک مسکن همزمان با فراگیری ویروس کرونا، به منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد شرایط ارتقای سلامتی مشتریان، فرآیند درخواست تسهیلات را به صورت کاملا غیرحضوری طراحی و اجرایی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های پیش بینی شده برای پیگیری و اجرا در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: توسعه سرویس‌های الکترونیکی، سیستم جامع مالی، تکمیل آرشیو دیجیتال سوشال مدیا بانک، زیر بار قرارگرفتن ۱۰۰ درصدی سایت اصفهان و ... از جمله اقداماتی است که برای سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

منبع: بانک مسکن

عناوین برگزیده