تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۰۲۸۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مذاکره با وزرای ۵گانه برای حل مشکل کارگران و کشاورزان زرند و کوهبنان/قول مساعد وزیر ارتباطات برای رفع مشکل پوشش‌دهی تلفن رفسنجان/ راه‌اندازی معدن تیتانیوم کهنوج

‌می‌متالز - اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسوولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش می‌متالز، اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسوولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

عفت شریعتی کوهبنانی نماینده زرند وکوهبنان در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین اخبار حوزه انتخاباتی خود به خانه ملت می‌گوید: زرند و کوهبنان در استان کرمان که از ظرفیت کشاورزی و معدنی سرشار برخوردار است، اما دارای مشکلات و تنگنا‌های زیادی هم است.

نماینده زرند در مورد مشکلات کارگران می‌افزاید: وجود کارخانجات متعدد فولاد در کنار معادن سرب زرند و کوهبنان را در کرمان مستثنی کرده، اما در کنار این منابع سرشار مشکلاتی عدیده‌ای دامن کارگران این معادن را گرفته است به فرض مثال کارگران در معادن زرند باید در محدود عمق زیر زمین مشغول به کار شوند که این فعل علاوه بر سختی کاری که دارد امنیت شغلی هم نداشته و تا کنون ساماندهی درستی هم برای بهبود وضع کارگران نشده بود.

ساماندهی اوضاع کارگران زرند جز اولویت‌های مدیران

وی ادامه می‌دهد: با به کارگیری مدیران جدید در زغال سنگ کرمان ساماندهی اوضاع کارگران در اولویت قرار گرفت و دیدار‌هایی را با وزرا و مسوولان وزارت کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، وزارت بهداشت، وزیر ورزش، وزیر راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و بنیاد امام (ره) داشتیم که قرار شد مشکلات کارگران و کشاورزان در ارجحیت امور قرار دهند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید می‌کند: راه مواصلاتی کوهبنان و زرند به دلیل وجود معادن محل تردد ماشین‌های سنگین است در اولویت رسیدگی راه و شهرسازی قرار گرفته و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد.

بخشودگی وام زلزله سال۹۶ پیگیری می‌شود

وی در ادامه تصریح می‌کند: حادثه تلخ زلزله بم هنوز از ذهن‌ها پاک نشده و خسارات جبران ناپذیری که این زلزله به جای گذاشته تا این زمان بعد از گذشت چند سال روی دوش مردم زلزله زده سنگینی می‌کند، باید پیگیری‌های برای بخشودگی وام زلزله سال ۹۶ کوهبنان صورت بگیرد از مسوولان کوهبنان تقاضا دارم که این موضوع را پیگیری کنند.

شریعتی کوهبنانی در ادامه تاکید می‌کند: پیگیری‌هایی برای احداث کارخانه سرب و روی کوهبنان صورت گرفت تا بتوانیم از ظرفیت تولیدی معادن بهره برداری کنیم و تا به واسطه همین معادن بتوانیم بیکاری را تا حدود بسیاری در مناطق کاهش دهیم تا شاهد مهاجرت جوانان منطقه به حاشیه شهر‌های بزرگ نباشیم، این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد در میان گذاشتیم تا مورد بررسی قرار بگیرد.

مذاکره با وزرای ۵گانه برای حل مشکل کارگران و کشاورزان زرند و کوهبنان/قول مساعد وزیر ارتباطات برای رفع مشکل پوشش‌دهی تلفن رفسنجان/ راه‌اندازی معدن تیتانیوم کهنوج

نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان می‌کند: منطقه کوهبنان و زرند به لحاظ آب کشاورزی کمبود‌های بسیاری دارد علی الخصوص منطقه سربنان، دشتخاک، رشتخوار و چندین روستای دیگر که به لحاظ آب شرب و کشاورزی با مشکلات فراوانی روبرو هستند با مسوولان و وزرای مختلف که می‌توانند حلال مشکل باشند رایزنی‌هایی کرده‌ایم؛ در کنار پیگیری مساله آب موضوع گازرسانی برای اهالی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است، امیدواریم حداقل‌های رفاهی از برق، آب و گاز به سرانجام مطلوب برسد و شاهد اتفاقات خوشایند در مناطق محروم باشیم.

پسته زرند و کوهبنان شهرت ملی دارد

وی در ادامه خاطر نشان می‌کند: پسته زرند و کوهبنان به دلیل مرغوبیت شهرت ملی دارد، اما نتوانستیم در صادرات این محصول به جایگاه مطلوب خود برسیم؛ امیدوارم وزارت صمت این موضوع را در اولویت امور خود قرار دهد.

شریعتی کوهبنانی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس در چند ماه قبل کلید خورد و در مرحله نخست به سیرجان کرمان رسیده طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده که این آب به شمال کرمان هم برسد. امیدوارم این پروژه با کمک خیرین و دستگاه‌های صنعتی دولتی و خصوصی به زرند و کوهبنان برسد که مشکل کم آبی این مناطق تا حدودی حل شود.

وی ادامه می‌دهد: مشکل اشتغال در حال حاضر یک مشکل عمومی است تمام اقشار جامعه را دربرگرفته امیدواریم با اقدامات دولت در این خصوص شاهد کاهش این مشکل باشیم. شیوع کرونا عاملی بر رواج آموزش آنلاین شد که بسیاری از دانش آموزان مناطق کرمان به دلایل نداشتن امکانات آموزشی آنلاین از تحصیل جا مانده‌اند و حتی تعداد بسیاری از روستا به دلیل نداشتن پهنای اینترنت آنلاین توانایی حضور در کلاس آنلاین را نداشته‌اند که پیگیر این موضوع در حوزه آموزشی هستیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم علی الخصوص در زرند و کوهبنان در شرایط کرونایی بسیار تلاش می‌کنند و با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند از مشکل مسکن گرفته تا اشتغال و بیمه این گروه اقشار جامعه بویژه در استان کرمان باید مورد توجه قرار بگیرند.

در ادامه حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مورد آخرین اخبار حوزه انتخاباتی خود به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: با توافقی که با مدیران راه و شهرسازی و حمل و نقل عمومی صورت گرفت مقرر شد طرح مطالعاتی ایستگاه قطار رفسنجان آغاز شود و همچنین در مسائل جاده‌ای به ویژه کمربند شرقی و جاده داوران مطرح و پیشنهاد‌های در خصوص آن داده شد که امیدواریم زودتر عملیاتی شود.

مذاکره با وزرای ۵گانه برای حل مشکل کارگران و کشاورزان زرند و کوهبنان/قول مساعد وزیر ارتباطات برای رفع مشکل پوشش‌دهی تلفن رفسنجان/ راه‌اندازی معدن تیتانیوم کهنوج

وی در ادامه می‌افزاید: حضور آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس در رفسنجان و انار دو شهرستان از توابع استان کرمان علاوه بر بعد نظارتی ارتباط و تعامل با دولت را بسیار خوشایند نشان داد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه می‌دهد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با مساحتی بالغ به ۳۲۰ هزار هکتار جای توسعه فراوان دارد در خصوص علوم پزشکی و تجهیزات پزشکی با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس این مسائل مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌های پزشکی بخصوصی از اسکن و ام آر آی از کمبود‌های این بیمارستان است که نیازمند اعتبار مناسب برای تهیه آن‌ها هستیم.

وی در ادامه تاکید می‌کند: شهرستان انار حدود ۸۰ درصد پیشرفت کرده و ۲۰ درصد دیگر جای توسعه یافتگی دارد که امیدواریم با در نظر گرفتن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار بتوانیم مشکلات این شهرستان‌های کرمان را حل کنیم.

درختکاری برای استانی که در دل کویر است بسیار اهمیت دارد

جلالی ادامه می‌دهد: در هفته درختکاری قرار داریم ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه برای استان ما که در دل کویر قرار دارد این موضوع اهمیت بسیار دارد کاشتن درختانی سازگار با شرایط آب و هوایی این منطقه می‌تواند عاملی برای بارندگی باشد و مانع از فرسایش خاک در این شهرستان باشد بر همین اساس در کرمان علی الخصوص شهرستان رفسنجان و انار پویش هر نفر کاشت دو درخت راه اندازی کردیم و با نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های متعدد از جمله محیط زیست و…. هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا نهضت درختکاری به صورت جهادی شروع شود.

انتقال آب؛ پروژه‌ای هزینه بر

عضو مجمع نمایندگان کرمان در مورد پرژه انتقال آب به رفسنجان و انار می‌گوید: انتقال آب برای دولت یک پروژه هزینه بر بوده است که هر متر مکعب آن حدودا ۲ دلار هزینه می‌خواهد فاز اول این پروژه به سیرجان رسید و افتتاح شد مقرر بود ۲۲ بهمن به معدن مس سرچشمه برسد، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. انتقال آب در حوزه صنعت و کشاورزی برای مردم کرمان بسیار اهمیت دارد، انتقال آب برای رونق صنعت مس رفسنجان و گل‌گهرسیرجان مورد بررسی است. در کنار رونق صنعت این آب برای شرب مردم بسیار اهمیت دارد در کل این پروژه که در روز‌های اخیر به استان کویری کرمان رسیده بسیاری از مشکلات مردم را حل می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: در حوزه ارتباطات و فناوری نه تنها رفسنجان بلکه کل کرمان در اوضاع بحرانی قرار دارند. در جلساتی با وزیر ارتباطات آقای دکتر جهرمی برگزار کردیم که قول دادند نوروز در کرمان مستقر شده و نقاطی که مشکل دارد را برطرف می‌کنند در حال حاضر بیشتر روستا‌های این استان پهناور به لحاظ پوشش دهی خدمات ابتدای مخابرات مثل تلفن‌های ثابت در پیگیری‌های صوررت گرفته تنها پاسخی که می‌شنویم این است بخش خصوصی ورود پیدا کرده و مخابرات به واسطه بخش خصوصی از پذیرفتن مسوولیت شانه خالی می‌کند؛ زیر ساختی در خصوص تلفن ثابت و همراه وجود ندارد.

در ادامه منصور شکرالهی نماینده کهنوج در مورد آخرین اخبار حوزه انتخابی خود به خانه ملت گفت: در چند روز گذشته از بیشتر مناطق محروم استان کرمان بازدید‌های به عمل آمد، بسیاری از مشکلات در حوزه کمبود آب و برق در مناطق روستایی بوده است در جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی برگزار شد روستا‌هایی که نیاز به بازسازی و توجه اساسی دارند در دستور کار را گرفت.

مذاکره با وزرای ۵گانه برای حل مشکل کارگران و کشاورزان زرند و کوهبنان/قول مساعد وزیر ارتباطات برای رفع مشکل پوشش‌دهی تلفن رفسنجان/ راه‌اندازی معدن تیتانیوم کهنوج

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: معدن تیتانیوم کهنوج یکی از پنج معدن تیتانیوم موجود در جهان است در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و تولید و رونق اقتصادی و منویات مقام معظم رهبری این معدن راه اندازی شده است.

وی در ادامه تاکید می‌کند: منطقه ویژه اقتصادی جازموریان فرصتی طلایی برای این استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد، در خصوص صنایع پتروشیمی جازموریان با معاون پتروشیمی وزیر نفت جلساتی داشتیم و درصدی از ریزگرد‌ها کشور از تالاب جازموریان نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی، اسناد کشاورزی، پروانه چاه‌ها، سوخت و کود شیمیایی از معضلات اصلی کشاورزان است که باید مورد توجه قرار بگیرد. تصادفاتی که در جاده کهنوج بسیار زیاد است باید فکری اساسی از طرف وزارت و راه و شهرسازی برای کاهش تلفات این جاده پر تردد صورت بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: صنایع دستی و بومی رمشک؛ به عنوان یکی از توانمندی‌های منحصر به فرد روستایی در شهرستان قلعه گنج است و از همین رو سرمایه گذاری برای توسعه این تولیدات بومی باعث ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی و حفظ میراث فرهنگی مردم این منطقه می‌شود پیگیر این مساله با وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری کشور هستیم.

شکرالهی در پایان خاطر نشان می‌کند: بیشتر مشکلات زیرساختی کرمان در خصوص بازسازی جاده‌ها و راه‌ها است. دیده شدن معادن به عنوان ظرفیت اقتصادی در کنار همه موارد اشتغال جوانان کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب بیشترین در خواست مراجعه کنندگان در دیدار‌های مردمی است.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده