تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۶۳۷
کد خبر: ۲۰۲۸۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

تهاتر بدهی هپکو عیدی هیات دولت به مردم استان مرکزی است

‌می‌متالز - استاندار مرکزی گفت: تهاتر بدهی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت هپکو عیدی دولت به مردم و صنعت استان مرکزی محقق شد.

به گزارش می‌متالز، " سید علی آقازاده " روز پنجشنبه افزود: سند تهاتر بدهی شرکت هپکو  توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون ایشان به امضا رسید.
وی بیان داشت: پس از ۲ سال تلاش شبانه روزی و با تعامل و همکاری مدیران هپکو، دستگاه‌های اجرایی ذیربط و در راس آن دستور رئیس جمهور برای تعیین مالک صلاحیت دار مثل سازمان تامین اجتماعی، بدهی‌های این مجموعه تهاتر شد.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: هیات دولت، وزرا و نمایندگان مجلس نیز مساعدت کردند که این بحث بسیار مهم به سرانجام برسد.
آقازاده اظهار داشت: در آخرین روز‌ها و لحظات سال ۱۳۹۹ و در آستانه ورود به سال ۱۴۰۰شاهد ابلاغ سند ۱۲هزار میلیارد ریالی بودیم که با این مهم، هپکو تمام بدهی خود را به بانک ها، مالیاتی و تامین اجتماعی که بیشتر بدهی به بانک‌ها بود، تهاتر و تسویه شد.
وی تاکید کرد: با این اقدام، دولت تمام وظایف خود را در راستای احیای شرکت هپکو به کار گرفت و از این پس امور در اختیار هپکو و مدیریت فعلی هپکو است که آن‌ها هم تلاش خود را در این راستا انجام خواهند داد.
استاندار مرکزی یادآور شد: امید است مدیریت هپکو و کارکنان خدوم این شرکت با این گام بزرگ و تاریخی که دولت در راستای رفع مشکلات این شرکت برداشت، همت خود را به کار گیرند.
آقازاده تصریح کرد: تهاتر بدهی‌های هپکو در آستانه قرن پانزدهم هجری شمسی و در آستانه سال نو عیدی ارزنده‌ای بود که دولت در آخرین ماه‌ها و سال کاری خود به کارکنان هپکو، صنعت کشور و مردم استان مرکزی هدیه کرد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

کارگران هپکوی اراک سال‌های گذشته در چندین نوبت به دلیل دریافت نکردن حقوق معوق و مشکلات سهامداری این واحد بزرگ، دست به تجمعات صنفی زدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده