تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۵۰۹
کد خبر: ۲۰۲۹۳۲
سرویس خبر : انرژی

پیش‌بینی IEA: تقاضا بنزین هرگز به سطح پیش از کرونا برنمی‌گردد

‌می‌متالز - آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین ممکن است هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برنگردد، زیرا مصرف بیشتر در کشور‌های در حال توسعه با رشد بهره وری سوخت و استفاده از خودرو‌های برقی در کشور‌های ثروتمندتر جبران می‌شود.

به گزارش می‌متالز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش دورنمای پنج ساله که در سال ۲۰۲۰ پیش از این که تبعات پاندمی کووید ۱۹ کاملا در کشور‌های غربی ملموس شود، پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین به دوران پیک خود نزدیک شده است و پس از آن دورنمای تقاضا از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ یکنواخت می‌ماند.

اما آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی که هفته گذشته منتشر کرد، با اشاره به این که دورکاری در دوران پاندمی تقاضا را از میان برده و رفت و آمد احتمالا در سال ۲۰۲۱ و سال‌های آینده محدود می‌ماند، پیش بینی کرد مصرف جهانی بنزین بعید است به سطح سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا کند. رشد قوی در کشور‌های در حال توسعه به حدی نیست که کاهش مصرف در کشور‌های عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که بهره وری سوخت آن‌ها بهبود پیدا کرده است را جبران کند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد مصرف بنزین در سال ۲۰۲۲ رشد قوی پیدا کرده و فاصله‌ای که با سطح مصرف پیش از شیوع ویروس کرونا داشت را کم کند، اما وضعیت تقاضا برای بنزین احتمالا به مدت سال‌های متوالی یکنواخت خواهد ماند. این آژانس همچنین پیش بینی کرد تقاضا برای نفت احتمالا هرگز به مسیری که پیش از شیوع پاندمی داشت بازنخواهد گشت و در دوران پساکرونا ممکن است هیچ بازگشتی به وضعیت عادی برای بازار نفت وجود نداشته باشد.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده