تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۴۶۵
کد خبر: ۲۰۳۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۴۳ پرونده قاچاق کالا امسال در گمرک خوی تشکیل شد

‌می‌متالز - مدیر گمرک خوی گفت: ۱۴۳ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۷۶ میلیارد ریال، در سال جاری در این شهرستان تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش می‌متالز، حجت چاووشی روز پنج شنبه افزود: این کالا‌های قاچاق شامل البسه، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی بود که با هوشیاری پرسنل گمرک کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به مرکزیت گمرک شهر خوی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قاچاق شهر‌های اطراف اضافه کرد: از این تعداد پرونده وروردی، ۳۱ پرونده قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۹ میلیارد ریال مربوط به شهرستان سلماس و ۱۳ مورد به ارزش ۲ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان چایپاره است.

مدیر گمرک شهرستان خوی تعداد پرونده‌های قاچاق ورودی به این گمرک از این شهرستان را نیز ۹۶ فقره عنوان کرد و افزود: این تعداد پرونده به ارزش ۶۳ میلیارد ریال به طور عمده شامل البسه و مواد آرایشی و بهداشتی بود.

وی ادامه داد: از شهرستان چالدران نیز ۳پرونده به ارزش ۸۶ میلیون ریال در طی امسال تشکیل شده است.

مدیر گمرک خوی اضافه کرد: کامیون‌های بار در درب‌های ورودی و خروجی گمرک کنترل می‌شوند و بیشتر محموله‌ها از دستگاه ایکس ری (جستجو با اشعه ایکس) اسکن و در صورت لازم، به صورت فیزیکی نیز بازرسی می‌شود.

چاووشی بیان کرد: برخی کالا‌های وارداتی به مجوز‌های بهداشتی و قرنطینه نیاز دارند و با توجه به وجود ابزار‌های پیشرفته و نیروی متخصص در گمرک خوی، بررسی و کنترل لازم برروی آن‌ها اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: ارتقای سطح کنترل و نظارت بر واردات و صادرات کالا، میزان قاچاق و تخلف را در این حوزه کاهش داده است.

آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان است؛ شهرستان خوی دارای ۲ گمرک است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده