تاریخ: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۴۰۷
کد خبر: ۲۰۳۱۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تبدیل شهر رباط سنگ تربت حیدریه به عسلویه دوم کشور

‌می‌متالز - بخشدار رخ گفت: با راه اندازی مجتمع بزرگ فولاد در منطقه رباط سنگ تربت حیدریه خراسان رضوی به زودی این شهر به عسلویه دوم کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر صاحبی امروز افزود: پیش بینی شده سالانه بیش از یک میلیارد دلار ورق خاص و نیز میلیون‌ها دلار سایر محصولات فولادی در مجتمع بزرگ فولاد رباط سنگ تربت حیدریه تولید شود. تبدیل شهر رباط سنگ تربت حیدریه به عسلویه دوم کشور

وی ادامه داد: همچنین با تولید ورق پولاد به زودی از صدور مواد خام از این منطقه به خارج از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

بخشدار رخ گفت: این طرح ملی و بین المللی به لحاظ دسترسی به جاده‌های مواصلاتی و ریلی و همچنین نزدیک بودن به معادن سنگان خواف در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

صاحبی افزود: بی شک صنایع تبدیلی پس از کشاورزی در بخش رخ تربت حیدریه استان خراسان رضوی بسیار مورد نیاز است و قابلیت رشد، سرمایه گذاری و ارزش افزوده بسیاری نیز دارد.

او ادامه داد: فولاد رخ تربت حیدریه در شرق کشور منحصر به فرد است و ورق آن به عنوان یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود و در دنیا کشور‌هایی که بتوانند ورق تولید کنند وارد عرصه اقتصادی می‌شوند و ما تولیدکننده ورق معادل فولاد مبارکه هستیم.

بخشدار رخ گفت: خوراک اولیه این طرح ملی از محل سنگ آهن خواف پیش بینی شده است که از طریق راه آهن منتقل شود.

صاحبی افزود: مساله آب برای این طرح نیز از طریق پساب فاضلاب شهر تربت حیدریه که برای فاز نخست آن ۱۰۰لیتر بر ثانیه نیاز است تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به زودی فاز نخست عملیات اجرایی فولاد رخ تربت حیدریه آغاز می‌شود.

بخشدار رخ گفت: از جوانان باانگیزه، نخبگان و افرادی که دارای ایده‌های نو برای رفع مشکلات، توسعه، سرمایه گذاری و اشتغالزایی هستند نیز حمایت می‌کنیم.

بخش رخ با جمعیت ۲۶هزار نفر طبق سرشماری سال۱۳۹۵ دارای ۵۲روستا و ۴۸دهیاری است که ۴۹روستا از این تعداد بالای ۲۰خانوار و ۴۵روستا نیز دارای شورای اسلامی هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی

عناوین برگزیده