تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۹۳۴
کد خبر: ۲۰۳۳۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آنچه در نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اصحاب رسانه گذشت

‌می‌متالز - امروز مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه عملکرد این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، سعدمحمدی در این نشست عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۱ هزار متر حفاری عمقی برای شناسایی پتانسیل جدید انجام شد که یک میلیارد تن ذخیره جدید با عیار ۰.۵ درصد به ذخایر شرکت مس اضافه کرد و همچنین میزان ذخایر مس در سال گذشته از هشت میلیارد تن عبور کرد و ارزش ذخایر اکتشاف شده به لحاظ ریالی بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به دارایی شرکت اضافه کرده است. در استان‌های یزد، سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی نیز ذخایر مس شناسایی شده است.

وی افزود: شرکت مس با تولید ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ تن کاتد مس حدود ۱۲ درصد رشد را تجربه کرد و همچنین فروش سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۹۰ درصد رشد داشت. در آند نیز با تولید ۳۵۵ هزار و ۶۱۱ تن، ۱۶.۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ داشتیم. کیفیت محصولات شرکت مس به حدی است که مشتری خاص خود را دارد و با برنامه‌های توسعه‌ای بخش اعظم بازار دنیا را به خود اختصاص خواهیم داد.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سه معدن و کارخانه درآلو، دره‌زار و کارخانه فلوتاسیون حاصل از سرباره بیش از ۴۰۰ هزار تن به تولید کنسانتره اضافه خواهد شد.

وی افزود: شرکت مس اکنون می‌داند در چه مسیری حرکت می‌کند و در آینده جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا قرار خواهیم گرفت. در پایان سال ۱۳۹۹ نیز در رتبه دوم شرکت‌های بورسی قرار گرفتیم. میزان بازدهی سهام شرکت در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۸۲ درصد بود. شرکت مس خود را در قبال افرادی که در ابتدا و انتهای سال در بورس حضور دارند، متعهد می‌داند و در بازه یک ساله سهامداران را حمایت می‌کند. در طولانی مدت سهام فملی سودده خواهد بود و می‌توان به عنوان قلک به آن نگاه کرد. شرکت مس در ابعاد مختلف، مسیر رشد را شناسایی کرده و در حال پیمودن است.

سعدمحمدی با اشاره به موضوع حقوق دولتی تشریح کرد: قیمت حقوق دولتی مس زیاد بوده و عدد ۹ درصد عدد سنگینی است و باید تعدیل شود.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: یکی از برنامه‌های شرکت مس ارتقای علم کارکنان است و باید به صورت مستمر در این زمینه حرکت کنیم و از تکنولوژی روز دنیا بهره ببریم.

وی به اهمیت موضوع مسوولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: شرکت مس در بحث مسوولیت‌های اجتماعی در کنار مردم بوده و خواهد بود.

منبع: انجمن مس ایران

عناوین برگزیده