تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۰۳۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید در بوشهر ۸۰ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال ۹۹ میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید در این استان در مقایسه با سال قبل ۸۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی افزود: در سال ۹۹ در مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۹۸ واحد تولیدی استان بوشهر پرداخت شد که این میزان در سال ۹۸، ۱۵۰ میلیارد تومان برای ۱۴۳ واحد بود.

وی بیان کرد: ۳۳ واحد تولیدی استان بوشهر نیز برای دریافت تهسیلات رونق تولید به بانک معرفی شدند که فرایند پرداخت تسهیلات آن‌ها در حال انجام است.

حسینی ادامه داد: در موضوع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز در مجموع تاکنون ۲۱۱ میلیارد تومان در سال‏‌های ۹۸ و ۹۹ به ۳۱ واحد تولیدی صنعتی استان بوشهر پرداخت شده‌است.

وی اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام "تولید، پشتیبانی‎ها و مانع زدایی" سازمان صمت اهتمام جدی برای حمایت از تولید دارد و در این ارتباط از همه ظرفیت‌‎ها برای تحقق این مهم بهره‏‌گیری خواهد شد.

وی افزود: براساس عارضه‎یابی صورت گرفته عمده مشکلات واحد‌های تولیدی استان بوشهر در ارتباط با حوزه‌‏های مالیاتی، تامین اجتماعی، بانک‏‌ها و زیرساخت‌های اصلی مانند آب، برق و گاز است که در تعامل با این دستگاه باید برای مانع زدایی در حوزه تولید اقدام‏‌های لازم و موثری صورت گیرد.

حسینی اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری، طرح‌های اشتغال‌زایی، صدور پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی در سال گذشته در استان بوشهر روند مثبتی نسبت به پیش بینی و سال ۹۸ داشته است.

وی یادآور شد: در سال گذشته با حمایت‌های ویژه و حل مشکلات، ۲۷ واحد صنعتی راکد استان بوشهر به چرخه تولید بازگشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با فعالیت دوباره این واحد‌ها ۱۷۸ فرصت شغلی در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با همکاری شبکه بانکی، سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و دستگاه‌های خدمات رسان احیا شدند.

حسینی تصریح کرد: در سه سال گذشته شعار سال‌ها شامل رونق تولید، جهش تولید و امسال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نشان می‌دهد که حوزه تولید و اشتغال مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد و در این زمینه نیاز است دستگاه‎های مرتبط در استان بوشهر با همه توان و ظرفیت پای کار بیایند.
در سال گذشته ۲۶۸ جواز صنعتی در این استان خارج از مناطق ویژه اقتصادی صادر شد که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۵۷ درصدی نشان می‌دهد.

پارسال با توجه به مجوز‌های صادر شده پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در استان بوشهر ۲۸ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال آن‌ها نیز ۶ هزار و ۴۸۱ نفر است که نسبت به سال ۹۸ به ترتیب افزایش ۱۶۵ و ۹۰ درصدی داشته است.

همچنین در سال ۹۹ شمار پروانه‌های بهره‌برداری نیز ۵۴ فقره بود که نسبت به سال ۹۸ از افزایش ۳۸درصدی برخوردار است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده