تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۰۳۷۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

میزان سرمایه گذاری صنعتی در گیلان ۴۲ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۴۲ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت طی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق پوش گفت: در سال گذشته، ۲۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان در استان صادر شد که این میزان سرمایه گذاری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دلق پوش افزود: این واحد‌های صنعتی برای دو هزار و ۵۳۶ نفر اشتغالزایی خواهد کرد که نسبت به سال ۹۸ بیانگر ۲۰ درصد رشد از لحاظ ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته جواز تاسیس برای ۳۹ طرح توسعه صنعتی در استان صادر شده است، اظهار داشت: برای این طرح‌ها سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۱۲۵ نفر پیش بینی شده است.

دلق پوش همچنین به فعال سازی واحد‌های صنعتی راکد در سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع ۶۵ واحد صنعتی در سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است که ۱۵ واحد مربوط به خارج از شهرک‌های صنعتی و ۵۰ واخد نیز در داخل شهرک‌های صنعتی بوده است.

وی همچنین برگزاری جلسات رونق تولید به منظور معرفی طرح‌های صنعتی به بانک‌های عامل، برسی و صدور ۵۲ مورد معافیت گمرکی ماشین آلات برای واحد‌های صنعتی، جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی به میزان ۴۸ میلیون دلار را ازجمله اقدات انجام شده دیگر در این بخش عنوان کرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده