تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۲۰۳۹۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در کبودرآهنگ عنوان کرد:

احیاء مسوولیت‌ اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی؛ سیاست‌ جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت/ تعیین ۲۸۷ معین اقتصاد مقاومتی در سطح کشور

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توانمند سازی و توجه به اشتغال روستاییان از طریق احیاء مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در کشور را یکی از سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز سه‌شنبه در سفر به استان همدان و در حاشیه بازدید از خوشه صنعتی کرد آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودرآهنگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و به منظور پیاده سازی اقتصاد مردمی و درون زا، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و مشارکت اقتصادی مردم، احیاء مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی کشور را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به این‌که تا کنون ۲۸۷ معین اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تعیین شده است، افزود: با استفاده از ظرفیت موجود و توان بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های صنعتی و معدنی توانمند، در راستای تقویت مناطق محروم حرکت می‌کنیم و از این منظر شاهد رونق، پویایی و ایجاد اشتغال در این مناطق خواهیم بود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از استقبال مسوولان و بخش خصوصی استان همدان برای انعقاد تفاهم نامه همکاری در پروژه احیاء مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی خبر داد.

رسولیان در ادامه با اشاره به برنامه شناسایی، پیاده سازی و توسعه خوشه‌های صنعتی در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ۱۱۰ پروژه توسعه خوشه صنعتی در سطح کشور به پایان رسیده است که خوشبختانه در استان همدان نیز از این تعداد ۶ خوشه خاتمه پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که خوشه پوشاک در روستای کرد آباد از خوشه‌های صنعتی موفق کشور است، ادامه داد: این خوشه اشتغال خوبی را در این روستا و در منطقه ایجاد کرده است و ما نیز در تأمین مالی و تسهیل امور مرتبط به آن کمک خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تحقق و فعال شدن ۳۰ خوشه شناسایی شده در استان همدان خبر داد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده