تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۰۳۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مفتح در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه؛

عملکرد بودجه سال ۹۹ با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز نوبخت در نشست این کمیسیون به ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ پرداخت، زیرا این موضوع برای نمایندگان از این نظر که چه میزان از منابع درآمدی در سال گذشته محقق و در بخش هزینه‌ها تخصیص یافته، بسیار حائز اهمیت بود.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: این کمیسیون در دومین نشست خود در سال جدید به بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش پرداخت.

وی ادامه داد: در این نشست نوبخت بیشتر به ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ پرداخت، زیرا این موضوع برای نمایندگان از این نظر که چه میزان از منابع درآمدی در سال گذشته محقق و در بخش هزینه‌ها تخصیص یافته، بسیار حائز اهمیت بود.

مفتح با بیان اینکه مقرر شد، در جلسات بعدی به بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ بپردازیم، اظهار کرد: قوانین مصوب مجلس لازم‌الاجراست، اما کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با توجه به وظیفه قانونی خود مبنی بر نظارت بر روند اجرای بودجه تلاش می‌کند تا در همین ابتدای سال درباره فرایند اجرا با حضور سازمان برنامه و بودجه و انجام بحث‌های لازم به یک اشتراک نظر نسبت به اجرای احکام بودجه برسد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: احتمال وجود سوال یا ابهام در برخی بخش‌ها و احکام بودجه وجود دارد و ما باید برای نظارت هرچه بهتر بر روند اجرای این قانون اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات مطروحه در این نشست رسیدگی‌های ماهانه نسبت به اجرای تمام مصوبات بودجه بود که البته باید مشخص شود این موضوع قابلیت اجرا دارد یا خیر، خزانه کل کشور گزارشی درباره میزان درآمد‌ها و هزینه‌ها به صورت ماهیانه در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه قرار می‌دهد، اما احکامی در بودجه است که باید میزان پیشرفت اجرایی آن‌ها طی هر ماه بررسی شود.

مفتح تاکید کرد: این موضوع موجب می‌شود تا در پایان سال به یک باره شاهد نباشیم که برخی احکام بودجه در طول سال هیچگونه عملکردی نداشته و عدد آن صفر است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: قانون بودجه یک قانون جامع است که باید تمام احکام آن اجرایی و بررسی شود که اگر احکامی هم اجرا نشده، دلیل آن مشخص شود تا در صورت وجود ایراد و ابهامی برای سال بعد مدنظر قرار گرفته و اصلاح شوند. امیدواریم این جلسات کمیسیون برنامه و بودجه نتایج خوبی را برای اقتصاد مردم و کشور به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده