تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۰۴۰۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در شصتمین برنامه افتتاح جهش تولید با دستور رییس‌جمهوری؛

بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در پنج استان کشور آغاز شد

‌می‌متالز - بهره‌برداری از پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در پنج استان کشور با دستور رییس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، در شصتمین برنامه پویش جهش تولید در دومین پنجشنبه سال ۱۴۰۰، طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنج استان کرمان، خراسان شمالی، قزوین، فارس و سمنان به بهره برداری می‌رسند.

طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، در زمینه تولید شمش آلیاژی، مس کاتد، کاشی و سرامیک، خردایش و دانه‌بندی سنگ آهن و همچنین تکمیل زیرساخت‌های فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

پروژه دیگری که امروز به بهره برداری می‌رسد، طرح تولیدی کاشی دیوار و کف صدف سرام استقلال آباده است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ با اعتباری بلغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی آباده آغاز شده است.

با افتتاح این طرح که تولید روزانه آن هشت هزار متر مربع کاشی خواهد بود، برای ۱۵۰ نفر به شکل مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین پروژه دیگری است که دارای هشت زیرمجموعه با سرمایه‌گذاری ۹۴ میلیون یورو است. این پروژه از سال ۸۶ آغاز شد، اما در مقطعی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و مشکلات پولی و بانکی اجرای آن متوقف شد. امروز و پس از ۱۳ سال آخرین حلقه این طرح در قالب ریخته‌گری پیوسته با اعتبار ۳۰ میلیون دلار به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، ظرفیت تولید در این مجتمع صنعتی از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن افزایش یافته و در مجموع برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

از دیگر طرح‌هایی که امروز به دستور رییس‌جمهور به افتتاح رسید، واحد خردایش شرکت معدنی و صنعتی گل گهرسیرجان و تولید مس کاتدی صنایع مس طارم بود.

با افتتاح این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۲۹۰ نفراشتغال‌زایی مستقیم ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده