تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۰۴۳۴۳
معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران منتشر کرد:

فراخوان جایزه یونسکو (کالینگا) در زمینه عمومی‌سازی علم ۲۰۲۱

‌می‌متالز - علاقه‌مندان شرکت در فراخوان جایزه یونسکو (کالینگا) در زمینه عمومی‌سازی علم ۲۰۲۱ می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت نسبت به تکمیل فرم و ارسال مدارک مربوطه اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، همه افرادی که از طریق نویسندگی، سخنرانی، فیلم‌سازی و یا تهیه‌کنندگی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فعالیت چشمگیری در زمینه انتقال (مؤثر) دانش، پژوهش و فناوری به عموم مردم انجام داده باشد، می‌توانند در فراخوان جایزه یونسکو (کالینگا) در زمینه عمومی‌سازی علم ۲۰۲۱ شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان در این فراخوان باید دانش و اطلاعات کافی در خصوص نقش علم، فناوری و پژوهش عمومی در بهبود رفاه عمومی، غنی‌سازی میراث فرهنگی ملت‌ها و یافتن راه‌حل برای رفع مشکلات جهانی داشته باشند و هر کشور عضو یونسکو می‌تواند به توصیه انجمن‌های علمی، انجمن ملی نویسندگان و یا روزنامه‌نگاران علمی یک نفر واجد شرایط را از طریق کمیسیون‌های ملی به یونسکو معرفی کند.

جایزه این فراخوان به مبلغ ۴۰ هزار دلار به همراه گواهی‌نامه و مدال نقرۀ آلبرت اینشتین یونسکو به برندگان اعطا می‌شود.

علاوه بر این، به فرد منتخب کمک‌هزینه ۵ هزار دلاری و یک گواهی‌نامه به همراه فرصت مطالعاتی دو تا چهارهفته‌ای به کشور هند (به هزینه دولت هند) برای فعالیت‌های علمی اعطا خواهد شد.

متقاضیان باید با توجه به اطلاعات و شرایط مندرج در اطلاعیه جایزه، نسبت به تکمیل فرم و ارسال مدارک مربوطه اقدام کنند. مدارک باید به‌صورت الکترونیک حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ایمیل science@irunesco.org ارسال شود و هرگونه نقص و یا تأخیر در ارسال مدارک، مانع بررسی آن خواهد شد.

مدارک لازم:

الف) رزومه کامل شامل شرح سوابق فعالیت‌ها

ب) فرم ثبت‌نام تکمیل شده (قابل دریافت از اینجا)

ج) شرح مختصری از نتایج اقدامات انجام شده در زمینه ترویج علم (برای تکمیل پرونده می‌توان نشریات یا اسناد مهم مربوط به فعالیت‌های را نیز ارسال کرد)

د) توضیح اینکه چگونه این فعالیت به ترویج علم کمک کرده است.

علاقه‌مندان جهت دریافت فرم و اطلاعات بیشتر می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده