تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۲۰۴۳۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

مشکل بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی هپکو به بانک‌ها حل شد

‌می‌متالز - استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکل بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی "هپکو" به بانک‌ها حل شد گفت: مشکل شرکت‌های بزرگ در سفر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، سید علی آقازاده پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به همکاری دادگستری استان در رفع مشکلات شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان اظهار داشت: در چند سال اخیر با حضور رئیس قوه قضائیه و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه شاهد روند بسیار خوب و تحولات مثبت هستیم که این موضوع امیدواری و اعتماد مردم را به دنبال دارد.

وی افزود: باوجود کار‌های بسیار زیاد و پرونده‌های متعدد و کار سنگین قوه قضائیه در تشخیص حق از باطل، اما این روند در قوه قضائیه تحول گرایانه است و بروزرسانی پرونده‌ها و به روز بودن قوه قضائیه یکی از نیاز‌های اساسی است که در سال‌های اخیر به ویژه در ۲ سال اخیر شاهد آن هستیم و حضور قضات باتجربه و کارکنان سبب موفقیت‌های خوب در این حوزه شده که امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه پیدا کند.

استاندار مرکزی با اشاره به موفقیت‌های اقتصادی استان در ۴ سال اخیر به ویژه دوره دوازدهم دولت تدبیر و امید گفت: این موفقیت‌ها مرهون همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه همدلی و انسجام موجود در استان است به طوری که در سال گذشته که سال سخت به سبب شیوع بیماری کرونا و تحریم‌ها بود، اما استان مرکزی پایین‌ترین نرخ تورم کشور در پایان سال ۹۹ و پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور در اسفند ۹۹ کسب کرد.

آقازاده تصریح کرد: در پایان سال ۹۷ بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ کارگران حقوق معوق داشتیم که این میزان در سال ۹۸ به ۵ هزار و ۱۰۰ نفر رسید و کمتر از هزار نفر حقوق معوق کارگران در پایان سال ۹۹ داشتیم.

وی بیان کرد: استان مرکزی استان صنعتی و کشاورزی است و در تولید صنایع و محصولات صنعتی و کشاورزی جزو ۵ استان برتر کشور است به طوری که بیش از ۱۵۰ هزار نفر کارگر و صنعت‌کاردر استان داریم.

استاندار مرکزی عنوان کرد:استان در سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشت به طوری که با وجود مشکلات صدور کالا، آوردن ارز و مشکلات ناشی از تحریم و بانک‌ها و کشور‌های همسایه، اما این موفقیت نصیب استان شد و در سال ۹۸ نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات داشتیم که حدود ۸۰ میلیون دلار در سال ۹۹ کمتر بود، اما با توجه به شرایط موجود در سال ۹۹ یک سند افتخار برای صنعتگران استان است.

آقازاده ادامه داد: پس از سال‌ها تلاش مشکل شرکت هپکو برطرف شد به طوری که در سفر رئیس قوه قضائیه در سال ۹۸ به استان مشکلات هپکو و آذراب و بسیاری از شرکت‌های بزرگ استان مطرح شد که اکنون مشکلات آن‌ها در حال برطرف شدن است.

استاندار مرکزی ادامه داد: واگن پارس که یکی از مشکلات بزرگ استان بود در سال گذشته دارای صاحب شد و در زمینه مشکلات هپکو با همکاری نیروی انتظامی، اطلاعات، سپاه، بسیج و دستگاه قضایی مشکل این شرکت با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی در آخرین ساعات سال ۹۹ تهاتر شد بنابراین امروز می‌توانیم افق امیدوارکننده‌ای برای این شرکت که دستاویزی برای معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور بود داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در زمینه پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان رتبه یک کشور را کسب کرد، گفت: امروز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی این شرکت به بانک‌ها با تلاش و تصویب هیئت وزیران و پیگیری قوه قضائیه برطرف شد که این تلاش‌ها مرهون زحمات همه است و معاون قوه قضائیه در بسیاری از مشکلات وپیگیری‌های صنایع استان همکاری کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده