تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۰۴۴۲۱
سرویس خبر : اجتماعی

معرفی برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری چادرملو در نیمه ماه رمضان

‌می‌متالز - برترین‌های اولین جشنواره فرهنگی هنری چادرملو در هفت رشته خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، کتابخوانی و خاطره‌نویسی، شعر علوی و استنداپ کمدی همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان معرفی خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، «محمد صادقیان» دبیر اجرایی این جشنواره با تقدیر از مشارکت هنرمندان در این رویداد فرهنگی هنری، تصریح کرد: با توجه به مجازی بودن این دوره از جشنواره و مشکلات برگزاری این حجم برنامه هنری به صورت غیرحضوری بعلت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سعی شد در مرحله دریافت آثار از تمام ظرفیت‌های اطلاع رسانی استفاده شود و در مسیر دریافت آثار نیز تمام بستر‌های ارتباطی برای مشارکت هرچه بیشتر هنرمندان به کار گفته شود.

وی بیان کرد: جلسات هماهنگی بررسی آثار توسط داوران با توجه به تعطیلی‌های پایان سال و ایام نوروز به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزار شد و در ادامه طی روز‌های آغازین سال ۱۴۰۰ به صورت حضوری انجام پذیرفت که نتایج نهایی بررسی آثار برگزیده و منتخب، همزمان با مراسم اختتامیه این جشنواره اعلام خواهد شد.

صادقیان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی این واحد صنعتی برای آیین اختتامیه باشکوه این فستیوال بزرگ، خاطرنشان کرد: در صورت اعلام وضعیت عادی، مراسم اختتامیه با حضور هنرمندان برتر این جشنواره برگزار و در غیر این صورت، این آئین به صورت آنلاین و مجازی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی در اعلام نتایج و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره همزمان با عید سعید مبعث بودیم، اما به دلیل رعایت ویژه پروتکل بهداشتی در روز‌های پایانی سال، به منظور حفظ سلامتی شهروندان و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره و نیز تاکید مدیریت عامل مجتمع بر ارج نهادن به برگزیدگان، زمان برگزاری اختتامیه به نیمه دوم فروردین ماه موکول شد که با توجه به تقارن با ایام ماه مبارک رمضان، بهترین مناسبت این ماه سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان مشخص شد.

نخستین جشنواره فرهنگی هنری چادرملو به ابتکار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برگزار شده و طی روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹و ابتدایی سال ۱۴۰۰ مرحله داوری آن انجام پذیرفته است.

یاداور می‌شود؛ در پایان مهلت قانونی و تمدید شده‌ی این جشنواره فرهنگی هنری، بیش از سه هزار و ۸۰۰ اثر هنری فاخر از سراسر استان یزد به این جشنواره ارسال شد و با وجود تمدید ۲۰ روزه ارسال آثار، همچنان تقاضا برای تمدید این زمان وجود داشت.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده