تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۰۴۴۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۹۳ واحد صنعتی راکد فارس سال ۹۹ به چرخه تولید بازگشتند

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر هماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه پارسال، ۹۳ واحد صنعتی کوچک و متوسط راکد استان به چرخه تولید بازگشتند، گفت: این واحد‌ها با اشتغال بیش از یک هزار و یکصد نفر و ۴۶ معدن راکد با اشتغال ۴۵۰ نفرتولید خود را از سر گرفتند.

به گزارش می‌متالز، خادم حمزه بیان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، با مدیریت استاندار فارس و تلاش مجدانه دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان و همکاری بانک‌ها این واحد‌ها در سال ۱۳۹۹ به چرخه تولید بازگشتند.

بنا بر گزارشی که روابط عمومی استانداری فارس پنجشنبه در اختیار رسانه‌ها قرار داد، حمزه با اظهار اینکه تروریسم اقتصادی در قالب تحریم‌های ظالمانه آمریکا سفره‌های مردم را نشانه رفته و موجب بروز مشکلاتی از جمله نوسانات نرخ ارز شده است، افزود: دشواری در انتقال ارز حاصل از صادرات به کشور و واردات مواد اولیه و ماشین آلات و قطعات خطوط تولید و ... مشکلات اقتصادی را دوچندان کرده است.

۹۳ واحد صنعتی راکد فارس سال ۹۹ به چرخه تولید بازگشتند

این مقام مسوول تاکید کرد: دولت در سال جهش تولید و نیز سال جدید که با عنوان سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است با اقدامات حمایتی سعی بر آن داشته تا این نتیجه را به نفع اقتصاد کشور تغییر دهد.
وی برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را بسیار اثربخش دانست و ابراز داشت: رفع مشکلات واحد‌های اقتصادی فعال و راه اندازی مجدد واحد‌های تولیدی راکد و رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه آن‌ها و تثبیت وضع موجود از مهم‌ترین اهداف این کارگروه است.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی ادامه داد: اقدامات مطلوبی در حمایت از تولید و رونق واحد‌های صنعتی در سال ۱۳۹۹صورت گرفت و در نتیجه این اقدامات زمینه فعالیت بیشتری در سال جاری و تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع‌زدایی‌ها را فراهم خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

عناوین برگزیده