تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۴۴۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار:

اقدامات وزارت نفت در سیستان و بلوچستان محرک بخش‌های اقتصادی است

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات وزارت نفت در این استان محرکی برای همه وزارتخانه‌های اقتصادی بویژه صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی است.

به گزارش می‌متالز، احمدعلی موهبتی شامگاه پنجشنبه در نشست پیگیری طرح‌های گازرسانی در سیستان وبلوچستان با حضور وزیر نفت در زابل اظهارداشت: از اقدامات خوب گازرسانی در این استان با معین‌سازی و شتابی که گرفته از وزیر نفت تشکر می‌کنیم و امید است این روند برای سایر شهر‌های منطقه که مطالعات آن نیز انجام شده عملی شود.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان افزود: در موضوع بودجه بالاترین رشد بودجه ۱۴٠٠ برای این استان بوده بطوریکه با عنایت دولت و مجلس ۳۰۰ درصد رشد در بودجه امسال داریم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توجه به بندر شهید بهشتی و ۲ کلید واژه رهبر معظم انقلاب تحت‌عنوان تنگه احد و سواحل مکران به عنوان گنج پنهان مورد توجه دولت قرار گرفته تصریح کرد: طرح ۴۶ هزار هکتاری منطقه سیستان که ۸۵۰ میلیون دلار هزینه آن شده سرسبزی کنونی منطقه را رقم زده قطعاً اگر این طرح نبود چالش‌های فراوانی در این منطقه به وجود می‌آمد.
وی با بیان اینکه طرح توسعه سواحل مکران که عدد ۳۵۰ میلیاردی را توانست به بیش از یک هزار میلیارد تومان افزایش دهد اقدام مهم دیگر بود گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان در این سال‌ها تزریق شده که یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن در سال گذشته اتفاق افتاده است.
موهبتی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳.۵ درصد بزرگراه‌های کشور در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد مدرسه‌سازی سال ۹۹ در کشور به این استان اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه ۱۹ درصد استخدام ۲ ساله اخیر در آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان تعلق گرفته اظهارداشت: ۳۱۵ روستای دارای اینترنت در دور اول دولت به ۲ هزار و ۸۰۰ روستا در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی افزایش یافته که تا پایان این دولت تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نیز دارای اینترنت می‌شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هشت درصد طرح‌های آب آشامیدنی بهداشتی در ۲ سال گذشته در این استان اتفاق افتاده و شاخصه این استان در این زمینه ارتقا پیدا کرد اظهار داشت: ۶۰ هزار واحد مسکونی از حاشیه‌نشینی، محرومان و سیل توسط بنیاد مسکن در مجموع با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۰ کارگاه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان فعال است و ۱۲ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۷۲۰ میلیارد تومان در سال پیش‌رو رسیده گفت: در طرح ۴۶ هزار هکتاری ۵۶ هزار هکتار آبیاری انجام شده که امیدواریم دولت به بحث آب ژرف و نمک‌زدایی با توجه به تاکیدی که ریاست محترم جمهوری دارند عمل کنند تا سد کمال‌خان خیلی نگرانی برای مردم نداشته باشد البته ما کشور افغانستان را همسایه خود می‌دانیم و بعضی از این گفتار‌ها گفتار‌های حاشیه‌ساز است.
موهبتی با اشاره به اینکه در حوزه وزارت نفت اتفاق بزرگی در گازرسانی به شهر‌ها افتاده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است خاطرنشان کرد: این گازرسانی غیر از رفاه یک ضرورت جدی در حوزه عدالت بوده و توسعه را به دنبال دارد، زیرا صنایع و مجموعه‌های مختلف را به انجام می‌رساند.
وی با بیان اینکه موضوع ایجاد مخازن و ذخیره مشتقات نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار می‌تواند آرامش ایجاد کند که در شرایط بحرانی حمل و نقل با چالش مواجه نشویم اظهارداشت: جایگاه‌های سوخت و مجموعه CNG می‌تواند تحریک‌کننده توسعه خدمات خوب در جاده‌ها برای استفاده از ظرفیت استان برای تردد بیشتر باشد، زیرا مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان ترانزیت، تجارت و معدن است که حمل و نقل بسیار نقش‌آفرین برای آن خواهد بود.

بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت صبح روز پنجشنبه وارد زابل شد و از طرح‌های گازرسانی بازدید و در نشست پیگیری طرح‌های گازرسانی سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده