تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۵۰۴
کد خبر: ۲۰۴۶۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۱۲۴ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۰۳ نفر در سال گذشته در بخش معدن و صنایع معدنی استان مشغول به کار شدند؛ همچنین سرمایه‌گذاری در بخش معدن از رشد ۱۲۴ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری در گفت‌وگویی اظهار داشت: زنجان در حوزه معدن جایگاه مناسبی در ذخیره سرب و روی دارد، از طرفی رتبه ششم ذخیره طلا را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان ۱.۵ درصد از سهم معدن کشور را دارد، گفت: به خاطر وجود معدن سرب و روی انگوران، کارخانه‌های زیادی زیرمجموعه این معدن احداث و باعث ایجاد اشتغال شده است.

فغفوری بیان کرد: با توجه به افزایش میزان معادن راه‌اندازی شده در سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری در این بخش از رشد ۱۲۴ درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹، ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدن در استان زنجان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این معادن ۲۱۳ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، از ۱۲۴ درصد رشد برخوردار بوده است و میزان سرمایه‌گذاری بخش معدن در سال ۹۸، بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال بوده است.

فغفوری با اشاره به تاثیر فعال شدن معادن در اشتغال گفت: ۱۰۳ نفر در سال گذشته در بخش معدن و صنایع معدنی استان مشغول به کار شدند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده