تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۰۴۷۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پیشرفت ۸۷ درصدی تنها طرح استحصال منیزیت و منیزیم کشور/ شناسایی ۱۰ اندیس معدنی جدید در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال ۱۰ نشانه معدنی جدید در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، گفت: تنها و بزرگترین طرح صنعتی کشور در زمینه استحصال منیزیت و منیزیم از دولومیت با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه سفید دشت چهارمحال و بختیاری در دست اجراست.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: تنها و بزرگترین طرح تولید منیزیت و منیزیم کشور از سوی بخش خصوصی به‌زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اجرای این طرح ۶۱۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ تن شمش منیزیم، دو هزار تن آهک کلسینه و سیلیس در این طرح صنعتی افزود: با راه‌اندازی این پروژه، تعداد طرح‌های تولیدی فرآوری مواد معدنی استان به هفت مورد افزایش می‌یابد.

رستمی تصریح کرد: تولید منیزیت و منیزیم به‌عنوان یک ماده معدنی راهبردی و صادراتی در این استان به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی، عملیات اجرایی این طرح را بهمن ماه ۹۸ در سفیددشت شهرستان بروجن آغاز کرده است که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

رستمی گفت: دولومیت به عنوان سنگ لاشه از مهمترین ذخایر معدنی استان است که با استحصال و تجزیه این سنگ با فناوری بومی، منیزیم استخراج می‌شود.

رییس سازمان صمت استان در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: دولومیت، سلستین، پسفات، فلزات پایه ازجمله طلاو مس، سنگ آهن، سنگ منگنز، مس-کبالت، فلدسپار سدیم دار، شیل و سنگ آهک از جمله این اندیس‌هاست.

رستمی افزود: این اندیس‌ها در ذخایر معدنی استان وجود دارد که با ورود سرمایه گذاران آماده اکتشاف است. وی گفت: هم اکنون هفت ماده معدنی هم از ذخایر معادن استان استخراج میشود.

وی تصریح کرد: مرمریت، آرژیلیت و بوکسیت (خاک نسوز)، سنگ لاشه، سنگ گچ، مواد اولیه سیمان، سیلیس، مخروط آبرفتی از جمله مواد معدنی اکتشاف شده هستند.

رستمی گفت: در یکسال اخیر افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن مواد معدنی از ذخایر چهارمحال و بختیاری استخراج شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده