تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۰۴۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس:

اجرای طرح توسعه برخی صنایع در گرو تامین آب است / تامین آب لازمه تحقق چشم‌انداز صنعتی استان فارس

‌می‌متالز - ​رئیس سازمان صمت استان فارس در نشست بررسی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس با بیان اینکه برای صنعتی شدن باید زیرساخت‌های لازم وجود داشته باشد، گفت: چشم‌انداز صنعتی استان خیلی خوب است و اینکه برخی فارس را استانی صنعتی نمی‌دانند درست نیست.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی فراهم بودن زیرساخت‌ها را از ملزومات صنعتی شدن دانست و ادامه داد: امروز شاهد هستیم که طرح‌های بسیاری در استان به بهره برداری رسیده، اما برخی واحد‌ها برای اجرای طرح‌های تکمیلی خود به دلیل کمبود آب دچار مشکل شده‌اند.

وی تصریح کرد: در آینده با توجه به جهش صنعتی که در استان فارس در حال شکل گیری است به آب در بخش‌های مختلف نیاز شدید داریم.

رئیس سازمان صمت استان فارس اضافه کرد: اجرای برخی طرح‌ها و صنایع مهم نیز در استان آغاز شده که همگی آب بر هستند از جمله طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی که سیمان داراب مجری آن است و این طرح سالانه به بین سه تا چهار میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

ایزدی افزود: طرح توسعه سرب و روی فیروزآباد، طرح کربنات سدیم کاوه فیروزآباد و طرح فولاد خرامه که هر کدام به سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارند.

وی تصریح کرد: در افق صنعتی استان فارس قطعا یکی از موارد مهمی که باید مد نظر قرار گیرد بحث تامین آب واحد‌های صنعتی است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده