تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۰۴۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار دلار دوباره تب کرد

‌می‌متالز - ارزش دلار در مقابل بیشتر ارز‌های دنیا بالا رفت.

به گزارش می‌متالز، صندوق بین المللی پول از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان خواست تا به خاطر کمک به تقویت رشد اقتصادی خود و جهان در میان مدت، در انتخاب سیاست‌های حمایتی خود نهایت دقت را خرج دهند چرا که اشتباه در این زمینه می‌تواند زمینه ساز نوسانات مالی و ریسک‌های جدیدی برای بازار‌های پولی و مالی شود.

این در حالی است که با توجه به باقی ماندن رشد اقتصادی در سطح ضعیف، بانک‌های مرکزی بر سر دوراهی افزایش مجدد نرخ بهره و انضباط بیشتر مالی برای مقابله با تورم و یا حفظ نرخ‌های بهره در سطوح پایین کنونی قرار دارند.

شاخص دلار


شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۱ دلار اعلام شد. (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۰۹.۶۹۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۱۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۵۳ یوان چین اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۰ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۶ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۰ دلار رسید.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده